Skandalösa avslöjanden om misstänkt utlösning

25 Sep

Luftburen attack ett spratt

Till allas förvåning kan nu By á Bladet avslöja att det INTE var en luftburen attack som tömde Annikas bankbox i Grangärde. I vanlig ordning är det den mänskliga faktorn som spelat oss ett spratt. I detta fall en lastbilsförares mänskliga faktor. Hans behov av stimulans ledde till att lastbilen for av vägen och rammade penninginrättningen. Som om denna olycka inte var nog i sig uppfattade en förbipasserande bybo chaufförens benägenhet som ett försök att göra en s.k. helikopter. Och på den vägen blev det sedan rapporterat!

Polismästare Harald Kasks utredning har sedan visat att orsaken till Bilden som fick helikoptern att lyftachaufförens utlösning har misstänkt religiös bakgrund. I alla fall att döma av de kort som hittades i lastbilshytten. Men polisarbetet fick genast skarp kritik från oväntat håll.

Tovningsklubbens moraliska utskott reste nämligen omgående kravet att heltäckning må bäras på alla bilder i alla offentliga rum – inkluderat lastbilshytter och polisstationer. Ett utspel som fick oväntad stöd från Islamska Aktionsgruppen för Jämställdhet (IAJ).
 
Men nu tog det hus i helsicke hemma i Hollywoodköket hos Anna Anka, känd Avslöjadför sitt uppoffrande arbete för sin mans resning och kvinnans roll i detta. I ett utspel i By á Bladet  avslöjar hon nu att IAJ:s aktivist, Alish Kahalish Benalish, minsann också är kvinna – om man lyfter på den skumma förlåten. Anna lovade också att återkomma med insatser för att rätta till vissa andra hemliga missförhållanden i IAJ.
 
Inspirationskällorna utökas
 
Av allt detta blev Red så upplivad att han snarast kommer att uppdatera sin högerspalt med de två inspirationskällorna CarBil och Farbror Sid. De får själva avslöja om de har något med bilden att göra!

20 svar to “Skandalösa avslöjanden om misstänkt utlösning”

  1. cyndi september 25, 2009 den 1:27 e m #

    Måste bara få klaga på att Red. utlöser Stor Inspiration och Heltäckande Omoraliska Gapflabb, fast helgen inte har börjat än. Skäms på sej å kör försiktigt i helgen. Inga helikoptrar!!

    • Red september 28, 2009 den 8:09 f m #

      Så klart jag ska köra försiktigt – men det där med helikopter🙂

  2. Mia.J september 25, 2009 den 1:30 e m #

    Herregud va med fruntimmer det var här då, så blyga att de inte vågar visa allt på kroppen.Skickar med en länk till chauffören…Jag hörde föresten att Fi försöker medlemsvärva Anna Anka. Även hennes farmor, Farmor Anka.
    http://www.qx.se/2714/hjarter-dam-i-gamla-stans-kallarvalv

    • Red september 28, 2009 den 8:11 f m #

      Tjena Mia, Ha ha Anka till Fi – det gillar jag! Och tack för länken🙂

  3. MissiZippi september 25, 2009 den 6:41 e m #

    ”Jag säger bara det, så har jag ingenting sagt.
    Och så stickar vi väl vidare i boogie woogie takt”…

    Det gäller kanske att ta bladet från munnen?
    Känner mig fruktansvärt tråkig som inte njuter
    eller roas av sådana här bilder.

    Däremot var ”rånet” som kastade en skugga över
    hufvudstaden en tagikomisk vits. Se Kattlådan.

    Nu är den stora frågan om redaktören tål att
    strykas lite ”mothårs”. Det finns väl hår😉

    • Red september 28, 2009 den 8:13 f m #

      Håller med att bilderna sticker ut och utmanar. Men det är avsikten. Och när det gäller dig så får du gärna stryka i alla tänkbara riktningar🙂

  4. Maigiz september 25, 2009 den 7:51 e m #

    Sexigt med burka. Det har jag alltid sagt. Trevlig helg på dig med.

    • Red september 28, 2009 den 8:14 f m #

      Ska du konvertera?

  5. Car Bil september 25, 2009 den 9:30 e m #

    Ja, jösses! De där gamla bilderna trodde jag var bortglömda! Jag minns tydligt när de togs – det var jag som stod för sminket på den tiden.

    Finns det burkaplockare i Afghanistan?

    Trevlig helg tillönskar jag redaktören!

    /Car Bil

    • Red september 28, 2009 den 8:14 f m #

      Jag visste det! Du var inblandad? Ja, burkor plockas där!

  6. Farbror Sid september 27, 2009 den 7:47 f m #

    Som ”förbipasserande bybo” och vittne kan jag bara yppa detta, att med den radien på propellern från roten/axeln kan föraren näppeligen lyft från förarsätet… men det är bara mina egna slutsatser. Studier och praktiska tester får utvisa annat om så är fallet.

    • Red september 28, 2009 den 8:15 f m #

      Kanske är det som med humlan? Kan inte men lyckas lyfta ändå!

  7. Farbror Sid september 27, 2009 den 8:38 f m #

    Tack för länkningen… kan man nu titulera sig By á Bladets utsände…?

    • Red september 28, 2009 den 8:16 f m #

      Väl bekomme!

  8. Lussan september 27, 2009 den 12:03 e m #

    Där borta är jag och här är visst du och så hääääär glad :-))) är jag för det.

    • Red september 28, 2009 den 8:17 f m #

      Oj oj oj! Lussan! Det gör inget att du är där och jag är här. För tokiga fruntimmer gör jag vad som helst och då är alla avstånd inge avstånd🙂

  9. Barbro Binda september 27, 2009 den 5:10 e m #

    Burka ha ja då allri hadd na bekymmer ve, ja lämn in dem te ajtomatn på Konsum. Man få na småslanta, å he räck te å köp n körvbit å stek opp la ve pären te middan.
    Men he va då hiskelit vad du vis opp kvinnen utan kläa te bloggen din! Hä gör då ALLRI ja te min!
    Nä, nu måss ja slut, höstn ha kömme!

  10. Red september 28, 2009 den 8:21 f m #

    Stackars konsumföreståndarn! Hänger du burkan på han? Å så tar du betalt för det!!! Jo jo! Du är inte lite fräck – men det vet snart hela bloggvärlden.
    Jåssu, det gör du inte. Undrar vem som väljer dina bilder då? Inte konsumföreståndarn i alla fall – han har ju burka …

  11. Shirouz september 28, 2009 den 9:58 f m #

    Jag läser och förfäras över att lastbilschauffören gjorde en helikopter och undrar om polismästare Harald Kask ser kopplingen mellan miljonrånet och denna nyss nämnda helikopter? Jag anar ugglor i mossen, jag!🙂

Kommentera

