Slutlekt på dagis för avklädd fröken

29 Sep

Nu skärps kraven för intagning till Skogsstjärnan, som byns dagis heter. Jan Björkdunge (FP), skolnämdens ordförandeTidigare räckte det med att ha uppnåt rätt ålder. Nu måste dagisbarnen dessutom vara kloka nog att förstå sitt eget bästa. Jan Björkdunge (fp), skolnämndsorförande, säger till By á Bladet:

”Ställer vi för låga krav är risken alldeles för stor att de som kommer in inte klarar av det och hoppar av!”

Allååå! Faffaaaa?

Redan nu till vårintagingen kommer de nya reglerna att gälla. Red.s egen sonson har förstått kraven och letar här efter … ja, vem vet? Sina meriter kanske? Men det viktiga är ju att han själv förstår och kan övertyga Jan Björkdunge därom!

En annan som definitivt letar efter sina meriter är fru Anka. Hon har förlorat sin Fröken Sverige placering. Inte illa med tanke på att hon aldrig deltagit i skönhetstävlingen.

Men inte rodnar fru Anka för det! Nä, nä! Den damen har rävar bakom båda öronen och ännu längre ner. Så långt ner att en riktig räv i TV8-studion blev rödare än någonsin. Asch Berg!

Några nya inspiratörer hann Red inte med idag. Men han har flera på gång …

7 svar to “Slutlekt på dagis för avklädd fröken”

  1. cyndi september 29, 2009 den 8:25 f m #

    Har Red. besökt Skogsstjärnan och sett om de små är riktigt kloka? Annars måste jag nog klaga på Red.
    Ska jobba lite på min meritlista så att jag kan söka anständig anställning i Red:s högerspalt.

    • redaktörn september 30, 2009 den 8:37 f m #

      De små är alltid klokare än Red (men vad säger det?). Du fick jobbet! Den blå soffan fällde avgörandet🙂

      • cyndi september 30, 2009 den 10:55 f m #

        Nämen Red. har ju inte fått se min meritförteckning än!! Jag har ju suttit och ritat på den i flera dar…

  2. Shirouz september 29, 2009 den 9:48 f m #

    Så roligt att se en sådan upptäckarglädje, jag tror att han beräknar trummans svängradie varvid han senare kan beräkna precis exakt mängd tvätt i sann miljövänlig anda! Ett föredöme för oss alla, minsann! Och nu ser jag att jag fått en länk, tackar och bockar🙂

    • redaktörn september 30, 2009 den 8:38 f m #

      De små upphör aldrig att förvåna omvälden🙂
      Och länken – välförtjänt!

  3. josephzohn september 29, 2009 den 7:49 e m #

    Jag har hört att han bakom dungen även vill införa tioårigt grunddagis!

    • redaktörn september 30, 2009 den 8:39 f m #

      De kommande generationerna kommer inte att vara grundlösa – det blir allt mer klart!

Kommentera

