Föräldrarnas porr – barnens ansvar!

6 Okt

Äntligen har byns lagman, Bea Bask, satt ner foten i barnkammaren hemma hos familjenLisa och Anton måste ta ansvar Oskarsson. Bea har helt klart flippat ut på dessa ungdomsföräldrarnas sus och bus och låter meddela att familjens barn själva nu måste ta ansvar för vad mamma och pappa ställer till med. ”Det duger inte att gömma sig på fritidsgården i Storslätten längre och tro att de ska slippa undan”, säger Bea irriterat och fortsätter: ”Vi menar att åtta veckopengar kan svida nog för att de ska lära sina vuxna hut och bättring! Och få farsan att ge fan i supfester …”

Veronica P Alm (s), vise ordf. i socialkontorets uLite porr hör till vuxenlivet säger Veronicatskott, protesterar naturligvis. Hon menar att Oskarssons ska ha rätt att vara lediga till dess Lisa och Anton är 16 år! Visserligen kommer säkert paret Oskarssons att ägna sig åt än mer ”sus och bus”, men vadå, säger Veronica till By á Bladet. ”Porrfilm, partnerbyte, snatteri och lite misshandel och knark – det hör ju liksom till föräldrarlivet. Tanken är att ge Lisa och Anton mer tid åt sina föräldrar, kanske speciellt viktigt då de själva kommer upp i tonåren”, låter hon meddela. ”Tänk dig att få känna sina barns stöd vid besök hos polis eller soc” tillägger Veronica allvarligt.

För att ha full koll kommer avlyssningsutrustning och övervakningskameror att få Bea Bask behagar igeninstalleras utan tillstånd i Oskarssons stuga.  Om Lisa och Anton låter sina föräldrar skita i dem det minsta kommer vi att se det direkt, säger Bea Bask. Visst, det finns de som menar att detta är att gå för långt och innebär ett nytt hot mot integriteten, med de bekymrar sig i onödan, anser Bea och tillägger: ”Små flickor och pojkar måste tidigt lära sig att ta sitt föräldraransvar. Jag tror väl inte heller att paret Oskarsson kommer att sluta med porr och sån´t men vi får ju i alla fall ta del av det!”

Om Bea kommer att ta hjälp av Grandprix63 och hans polissökare framgick inte men Red finner ständigt god inspiration i denna vridmomentstinna källa.

8 svar to “Föräldrarnas porr – barnens ansvar!”

  1. josephzohn oktober 6, 2009 den 1:32 e m #

    Äntligen, sa han Haschberg!

  2. Barbro Binda oktober 6, 2009 den 9:29 e m #

    Ja bruk sätt ne fotn jag å! På möran då ja stig opp borti sänga sätt ja ne fotn på toffeln. Näää, int Sifferkärn! Han ligg int nedaför sänga min int. Han STÅ å sov. Ini skafferie.
    Sus vet ja va he je. He gör ä runt skalln då flugen je som värscht. Men dus, he va nå nytt.
    Avlusningsutrustning ha ja hadd i all tider. Luskam å Zyklon B. Inge anne dug.
    Nä, nu måss ja slut, katta for ut!

    • redaktörn oktober 7, 2009 den 8:24 f m #

      Låt mig först säga att jag begriper katta 🙂
      Men annars tror jag du fattat suset. Duset kan vi ta en annan gång – när inte sifferkarln är hemma eller om du kanske vill fösa ut han med flugsmällan eller den där cyklonen. Sen ska vi väl kunna undersöka vad annat det kan finnas som dug 🙂
      Ha en bra dag!

  3. Maigiz oktober 6, 2009 den 10:12 e m #

    Det var längesen som jag ägde 8 veckopengar. Det var innan ungarna åt en ur huset och innan jag bestämde mig för att göra karriär inom barnomsorgen.

    • redaktörn oktober 7, 2009 den 8:26 f m #

      Men det blir bättre! Ungarna börjar bli flygfärdiga och övergår snart till att bara behöva lite calva då och då 🙂

  4. Car Bil oktober 7, 2009 den 8:00 f m #

    Bäste herr redaktören,
    det kan inte vara roligt för ett barn se sin far komma hem på fyllan med en tatuerad p-n-s på benet. Självklart borde barnet ha tagit sitt ansvar tidigare och diskuterat med fadren om dennes alkoholproblem.

    Se på mig, hur många p-n-s-r har inte jag tatuerat över hela kroppen? Detta bara för att junior inte har sagt något på alla dessa år!

    • redaktörn oktober 7, 2009 den 8:28 f m #

      Bäste CarBil!
      Tack för ditt empatiska meddelande. Det var i alla fall min första känsla – innan jag förstod vart din empati var riktad 🙂
      Men jag tror jag för ändå! Jädrans snorunge 😀

Kommentera

