Fräckt anslag om ny ställning mellan Emmas behag gav riklig utdelning

8 Okt

De bybor som i går förmiddag passerade vägskälet mellan Storslätten och Grangärde (nedanför Trollberget, ni vet) hajade säkert till lite extra. Där stod nämligen lilla frk. Emma Lind som vanligen driver soppköket i Grangärde invid en stor handskriven skylt med texten:

”Jag är så jävla trött på all gratismat att nu vill jag fan-i-mej ha betalt för mina tjänster. Jag kan göra allt som krävs i normala ställningar (+ 1)”

Efter bara fjorton minuter ringde Arto i Utrippan: ”Vad tar du för +1?” När Red sedan Emma Linds behag gav utdelningintervjuade lilla Emma så hade hon uppdrag för resten av året. Och alla ville lära sig +1. Det märkliga var att, förutom Arto, så var det bara kärringar som kontrakterat frk. Emma för en konsultation. ”Speciellt roligt att Tovningsklubbens ordförande, Fru Sunesson, bokat in mig på en audition för alla medlemmarna” kvittrade Emma och log så Red tappade pennan i urringningen.

Medan Red trevade runt bland behagen för att få tillbaka sin penna kunde han inte undvika att fråga om detta med den extra ställningen. ”Jäklar, jag missade visst ett ”an-”, pep lilla frk. Emma, och log så listigt att Red gav fan i pennan!

Att i detta läge överhuvud taget fundera på att spöa upp damen i fråga är  en helt omöjlig tanke för de flesta och definitivt för Red. Lika omöjligt som att fundera över hur roligt det skulle vara med en Mona. Inte bra alls!

Därför är det mer intressant att fundera på varför privatpartist Engström i Utrippan bekymrar sig för sjukvårdens behov av att ha koll på vem dom vårdar. Här verkar det dock som distriktssköterskan i Idkerberget, Signe Olsson (C), har lösningen. Hon bär fr.o.m. nästa vecka burka och därmed behöver ingen längre veta att det är Signe som ger sprutan. ”Enklare än att alla besökare klär ut sig!” säger Signe stolt.

I morgon kommer fler inspirationskällor – lovar!

7 svar to “Fräckt anslag om ny ställning mellan Emmas behag gav riklig utdelning”

  1. cyndi oktober 8, 2009 den 10:28 f m #

    Jag skulle vilja klaga på att man som läsare av Byblaskan har svårt att komma på ytterligare kommentarer för Red. har liksom kommenterat händelserna i sån omfattning att orden tryter.
    Red. bör fortsättningsvis hålla ett fast grepp om…pennan så att nyheterna inte blir onödigt överbehagliga! Så här uppifrån såg det nästan ut som att Red. tappade pennan lite med vilje…;-)

  2. Car Bil oktober 8, 2009 den 12:07 e m #

    Bäste herr redaktören,
    du måste ha stått frk. Lind väldigt nära med tanke på den tappade pennan i hennes urringning.

    Är ni månne släkt? 🙂

  3. MissiZippi oktober 8, 2009 den 4:39 e m #

    Polismentaliteten som beskrivs ger mer att önska. Det förvånar mig att inte poliserna, som nämns, har under en viss tid blivit avstängda utan lön ens. Så går det till härborta. Poliskåren behöver inga fler smutsfläckar. Vi vill ju respektera den. Eller hur?

  4. josephzohn oktober 9, 2009 den 7:37 f m #

    Imorgon är NU!!!!
    Var är dom??
    Inspirationskällorna!!

  5. redaktörn oktober 9, 2009 den 8:56 f m #

    ÄNTLIGEN har läsarna av denna opålitliga blaska insett att detta kommentarsfält är till för KLAGOMÅL!

    Det är här ni ska spy ut er GALLA, lätta på det mentala TRYCKET och puckla på redaktionen så smörjan stänker!

    TACK Cyndi!
    Du visade vägen även om lite mer skärpa och sting behövs. På tal om pennan – så klart du har rätt men f.b. inte kan jag erkänna det!!!

    Tack CarBil!
    Dina insinuationer sitter som smäcken! Men vi släckte 🙂

    Tack MissiZippi!
    Visserligen blev inte jag utskälld men ordningsmakten – om det är någon större skillnad vet jag inte men att hålla ordning står utanför min makt!

    Tack Josephzohn!
    Kort och krävande. Anklagande och kompromisslöst! MER!

    Ha nu en trevlig helg!

  6. Shirouz oktober 9, 2009 den 9:12 f m #

    Och här kommer ett till klagomål…
    Mina grannar har författat ett klagbrev där de säger att ”Det kan inte finnas någon anledning till högljudda skrattsalvor tidigt på morgonen, har du kul bara för att jäklas med oss?”
    Så, kunde red möjligen bli lite mindre humoristisk ity annars kanske grannarna blir riktigt gramse.

    Hm. Eller vi gör så här. Jag skickar grannarna en länk så kan de också finna en anledning att gå upp på morgnarna och dra på smilbanden. Så gör jag!

  7. cyndi oktober 9, 2009 den 9:39 f m #

    Å varför kommer blaskan så jäkla SENT? Jag brukar hämta in pappersvarianten medan stjärnorna fortfarande blinkar. Ska man läsa Reds nyheter får man vänta till EFTER skogsrundan!

Kommentera

