FRA överkört – Gud hör allt och eliten sörplar latte

16 Okt

Efter att byfullmäktige klubbat igenom den omstridda ABF-cirkeln "Hör du, finns du"rätten att avlyssna byborna har rörelsens eget studieförbund, ABF, bråda dagar.  Eftersom alla kärringar i byn behöver veta vad som händer så har dom anmält sig till studiecirkeln ”Hör du, finns du”. Avlyssningsdirektör I Åkesson leder själv cirklarna och de helnöjda deltagarna säger till By á Bladets utsände:  ”Guuuud vad spännande! Mona måste skoja om det där med att riva EffErrAhyttans telefonstation efter valet”  

På tal om Gud. Eftersom Han däruppe hör (och ser) Pastorn gömde sig i stapelnallt så har nu PP-Rick i Utrippan utsett kyrkan och pastor Adam Evasson som ny huvudfiende i kampen för allas vår identitetslöshet. Pastor Adam Evasson protesterar naturligtvis och menar att om Gud inte har full koll så är risken hög att slumpen avgör om det går åt helvete eller tvärt om den dagen det är dags. ”Det skiter jag i så länge som ingen vet att det var jag som … hm, ja, du förstår” låter PP-Rick meddela.

Nu har även skogarnas konung reagerat på sugga (fr BB:s blogg)övervakningssamhället. Detta sedan han fastnat på bild i en av de 1000 kameror som monterats upp i skogarna runt byn. Om jägarna inte omgående monterar ner alla olagliga kameror så ställer älgarna inte upp på nästa års jakt. Det hjälpte inte ens att jaktledare Arto Lipponen i Utrippan försökte förklara att kamerorna var till för skogens vilda svin och visade upp en nytagen bild av en riktig identitetskränkt sugga (fr BB:s blogg).

Bya á Bladet kan även rapportera att G H Ägglunds giljotinfullmäktige nu beordrat byggbas Hammar konstruera en giljotin som ska monteras upp vid anslagstavlan mitt i Rämshyttan. Eftersom ingen i fullmäktige vill ge mer information så (de satt i Regnåkers bastu) utgår Red från att det är kulturrådets ordf. Göran H Ägglund som vill profilera sig i kulturfrågan med en installation som en gång för alla gör upp med finkulturens lattesörplande elit.

Ha en bra helg!

14 svar to “FRA överkört – Gud hör allt och eliten sörplar latte”

  1. Baronessan oktober 16, 2009 den 10:20 f m #

    Tack för dagens läsning. Fler giljotiner åt folket! Glad helg!!

  2. frktjatlund oktober 16, 2009 den 12:21 e m #

    Är det månne Lilla Gubben, som återuppstått?

  3. Barbro Binda oktober 16, 2009 den 3:14 e m #

    Men harreligen Redaktörn! Du skriv se vanvettit mång inlägga att ja hinn int läs ikapp. Du ba spruuuut ur dä bokstävren! Å ja misstyck int att du vis bildn på meg då ja va på maskeradn hos n Arto. Vi hadd se trevlit. N Arto hadd klädd ut sä te n övervakningskamera. Du skull ha sett objektive hans! Han gjort som n Lennart, ja Nilsson, titte in å inspektere hur ä si ut innuti. Tokskalln, vikke påhitt!
    Nä, nu måss ja slut, grisföttren ska kokes in!

  4. Nina oktober 16, 2009 den 6:46 e m #

    Min bäste herr Redaktör… varför så mycket bröst, när du kan skriva?

    Kul att hitta dig igen!

    Trevlig helg!

  5. Civilingenjör P Johansson oktober 16, 2009 den 8:06 e m #

    Det påminner mig om en riktig tomte från Sverige som var här och sjöng och spelade på en offentlig plats förra året: ”Älgarna protesterar” lät det bland annat.

  6. josephzohn oktober 16, 2009 den 8:49 e m #

    .”.. varför så mycket bröst”? Ja men det är väl självklart, det är väl det som verklighetens folk villa ha?? Jag vill det i.a.f.
    Jag vill ha fler bröst och en ny svinrumpa …🙂

    ”.. tomten från Sverige” måste ha varit han Hollingworth, James Hollingworth, han jobbade ihop med en annan begåvning vid namn Karin Ljungman, men sen fick både dom och älgarna nog, trots alla protester, proteser och demonstrationer!!
    Med hits som ”Jag är en liten mört som har kommit bôrt”, ”Gäddan Gösta”, ”Älgarna demonstrerar”, ”Igelkôtten Torsten som gift sig med dammsugarborsten” har dom för alltid nitat sig fast i våra hjärtan, eller??

    ”.. Fler giljotiner åt folket”??
    Jag önskar att folket fick fler bottiner/galoscher, för det har pöbeln och packet mer nytta av. Giljotinerna då? Det är väl ganska självklart att kultureliten helt får ansvara för dessa!
    Jag passerade nyss Stureplan och när jag ser hur verklighetens folk dansar, roar och förökar sig till toner från ett dansband känt från TV, då fattar t.o.m. jag att packet inte kan få ansvara för landets alla giljotiner … det skulle ju helt utarma det svenska folket!!!

  7. Civilingenjör P Johansson oktober 17, 2009 den 3:57 e m #

    Ja, här finns det ingen Stureplan, bara Sturegatan.

  8. RonnyBGoode oktober 17, 2009 den 6:22 e m #

    Giljotin i Rämshyttan? Låter huvudlöst… (ja, den var dålig).

  9. cyndi oktober 18, 2009 den 10:43 e m #

    Vaddå bra helg? Fortfarande ingen helgbilaga alltså?

  10. redaktörn oktober 19, 2009 den 9:27 f m #

    Baronessan: JAAA! Lår det bli vår paroll mot förtrycket!!!

    Frktjatlund: Hej där! Jodu, så är det – och lilla tjatlundsfröken har hittat hit – VARMT välkommen!

    Barbro Binda: Men vart tog du vägen sedan? Arto (och jag) vi sprang då runt och ropa och leta mest överallt efter dig. Vi tyckte vi skymta knorren bak hönshuset tillsammans med ett jätteobjektiv men där grymta så förfärligt att ingen av oss våga kika efter. Var det du?

    Nina: Hej där valonprinsessa! Välkommen! Många bröst??? Tycker du? Jag vill ju bara slå ett slag för jämställdheten. Jag har kvoterat in minst ett par per inlägg🙂

    Civilingenjörn: Jo den kan man! Och Tomten känner jag också till🙂 Var glad för att Stureplan saknas!

    Josephzohn: Ha ha! Nu kom du i form märker jag! Men tro inte att du får betalt för att du tar hand om insändarspalten – men jag uppskattar det ändå😀. Akta halsen!

    RonnyBGoode: Ha ha! Huvudlöst är mitt signum😀

  11. redaktörn oktober 19, 2009 den 9:32 f m #

    Cyndi: Helgbilaga? Vafalls?? Närrru! Här ska inte bli några jädrans kolorerade bilagor med en massa snusk och skvaller som vissa andra ängnar sig åt. Men du skulle må då, kan tänka – ett nr av ”Hänt i häcken” varje lördag-söndag – ja jisses, vad är det med fruntimren nu för tin? Får de aldrig nog?
    Men OM OM OM det skulle komma sig så, ja då blir det på norska med lusekoftan på!

  12. cyndi oktober 19, 2009 den 10:28 f m #

    Red. har (som vanligt) missuppfattat i sin iver att murvla fram ”sanningar”. En helgbilaga är liksom lite seriös och stämningsfullt inriktad läsning serrö, som passar till en liten Ardbeg eller en Bowmore. Ska Red. börja skriva på norska? Då blir det kanske lite läsvärt ändå här i byblaskan. Behövs det lektioner i språket tro?

  13. Di oktober 19, 2009 den 4:10 e m #

    hahaha…du är då du, var får du allt ifrån?? kram

  14. Civilingenjör P Johansson oktober 19, 2009 den 8:42 e m #

    Ack, ja, jag minns en promenad som tog mig via Hornsgatan, Odengatan och Sturegatan till Stureplan. Därpå klev jag in i min NSU och körde iväg från Sävsjö.

Kommentera

