Adolf i Klykens potenshöjning ger kristall efter 65

28 Okt

Adolf i Klyken, vår egen pensionär, går en ny vår tillmötes. Efter att ha tillfredsställt hela hemtjänsten med sin biverkan (se gårdagen) har han nu ställt sig i kön på arbetsförmedlingen. Han räknar kallt med att Mona S Ahlin tar över makten i byfullmäktige nästa år och då ”jävlar ska det jobbas. Och då jävlar spelar åldern ingen roll. Åh, va fan”, säger Adolf till By á Bladet, ”kan jag göka så kan jag väl jobba! Åh då kanske jag får råd att köpa den där vackra kristallkronan av Josephzohn. Åh, så slipper jag ha dykardräkten på mig när jag går till ICA” Att andra tycker att detta är rent åt helsicke bryr gamle Adolf sig föga om.

Annars händer det inte ett skit i byn just nu. MCykel hos mr.Jer än att Barbro Binda hittat en ny biverkan, kolla bara här! Men när inget händer får Red. tid över till att studera mittuppslaget hos mr.J. Här är ett sådant studieobjekt!

Ett annat spännande alternativ i väntan på scoopet är att tacka ja till en middagsbjudning hos Ulvstrumpa. Men ta med en bok! Disken fixar Ghost.

5 svar to “Adolf i Klykens potenshöjning ger kristall efter 65”

  1. Barbro Binda oktober 28, 2009 den 12:10 e m #

    Ja förstå att du ha sakne mä. Men ja ha sutte te finka. Joda, inlåsst n hel vicku! Dem haffa mä på Konsum å påsto att ja hadd fulle kläa ve oxfilén. Tokskalla! He je ju ba stortissen som häng å släng! Men in i finka skull ja, å klämmes å kladdes på. He va ganska skönt, så ja stanne kvar där…
    Åsså säj åt a Låra Craft, fruntimmre på korte, å he på sä yllebyxen om he ska cykles. He dra kallt te neförsbacka.
    Nä, nu måss ja slut, polismästarn ä baki dörrn!

    • redaktörn oktober 30, 2009 den 10:05 f m #

      Kunde väl tro det! Sitta finkad med stortissen i händerna på lystna konstaplar – jo det kan jag tänka passar! Å jag kan tänka mig att något tal om yllebyxen var det inte i den kurran :O
      Hälsa sifferkarln och ha en bra helg!

  2. josephzohn oktober 28, 2009 den 10:12 e m #

    Händer ingenting i byn??
    Då förstår jag varför du skeckar ut dina reporterskor till hufvudstaden??

    • redaktörn oktober 30, 2009 den 10:06 f m #

      Så söta kameraskötare skulle jag aldrig våga släppa iväg utanför 70-skylten!

      • josephzohn oktober 30, 2009 den 11:33 f m #

        Då förstår jag inte, vilken tidning det kan vara, eller om det är såna däringa frilansare??
        Jag får lov att fånga in dom och fråga :)))

Kommentera

