Räddade fru från buse, tog ambulans till toa

5 Nov

Pastor Adam Evassons omtalade hjältedåd, Fru Sunesson räddad av pastordå han resolut ingrep och räddade Fru Sunesson från de mest förskräckliga följder av att ha blivit antastad av fyllot från Svarthyttan, Rudolf Renats, får nu sitt rättsliga efterspel, erfar By á Bladet. Pastor Adam, som upprepade gånger bankade den heliga skrift i skallen på busen Rudolf, döms nu för missbruk av andlig makt samt skadegörelse på kyrkans egendom. Rudlof, detta samhällets olycksbarn, erhåller skadestånd på 100 000 kr för religiös misshandel samt kränkning av identitet i samband med försök till egen sexuell frihetsutövning.

Fru Sunesson, vars närvaro vid händelsen var den egentliga orsaken till Flickorna i Idkerberget slipper Fru Sunessonspeltaklet, döms följdaktligen för anstiftan till våldsbrott och illojal konkurrens gent emot flickorna i Idkerberget. Tre års villkorlig samhällstjänst i Idkerbergets mottagning för utsvultna  manfolk blir den väl avvägda påföljden. De övriga flickorna på mottagningen är tacksamma för att domen blev villkorlig. Det sägs att de utsvultna mansfolken är likaledes!

Den senaste tidens livliga ambulanstrafik Maria L Arsson ryter tillgenom Rämshyttan anmäls nu till trafikutskottet och miljönämnden. Även byskolans rektor får sig en åthutning eftersom det är hans elever som nyttjar transportmedlet efter att ha drabbats av svinvaccinets biverkningar. Byhälsans Maria L Arsson säger till By á Bladet: – Det är ett jävla ofog att skjutsa skolflickor till distriktsmottagningen i Idkerberget stup i kvarten.  De kan väl för f-n kissa på skolans toalett!

– Kissnödighet är nu bara en av vaccinets mer ruggiga biverkningar, menar Mikael C Romsjö i Bluffberget, sanningssägare och försvarare av ambulanstrafiken. – Dessutom har vi sett onormal tillväxt av naglar och ögonbryn, moderat överdrivet festande, nervösa skrattanfall, illaluktande andedräkt, nageltrång, snöfall, snatteri, lönedumpning, skiljsmässor, lärarpåverkan samt flera trafikbrott.

Morgonkaffet serveras idag direkt vid spisen!

28 svar to “Räddade fru från buse, tog ambulans till toa”

  1. MissiZippi november 5, 2009 den 12:40 e m #

    Har man inte förväxlat vem det var som var i nöd?
    Eller vad är det som krävs?
    Ursäkta mig, men nu sitter jag här och mår illa.
    Måste springa!

    • redaktörn november 6, 2009 den 10:46 f m #

      Allt mynnar ut i hur mycket man får puckla på buset!

  2. mrperfect72 november 5, 2009 den 12:51 e m #

    Bort med alkoholen ur samhaellet!

    Vilken fyllskalle kommer ge sig i kast med att strypa dig haernaest?

    Vem kommer lura in dig paa krogen foer att tjaena pengar paa dig haernaest?

    Kommer du vara fyllskallen, tanten eller den med domkraften haernaest?

    Kommer du foerlora omdoemet harnaest och saetta dig bakom ratten berusad?

    Bort med skiten ur samhaellet!

    /MrPerfect72

    Medlem av http://www.aktivdemokrati.se

    • redaktörn november 6, 2009 den 10:47 f m #

      Det tycker vi också! Här behövs ingen sprit från samhället – vi fixar der på egen hand 🙂

  3. josephzohn november 5, 2009 den 5:13 e m #

    En lysande upplaga. Om nu vaccinet ger biverkningar typ det som han läraren fick då tycker jag att hon M L Arsson ska tvinga alla att vaccinera sig!!

    Det enda man upprörs av idag är kommentarerna :).
    ”Bort med alkoholen ur samhället”??
    Vafalls???
    Vad ska jag då fylla min bandytermos med?? Chokladmjölk???
    Chokladmjölk???
    Men vi är överens du ”/MrPerfect72”, iaf om det är du som är skiten .. då är vi överens.
    ”Bort med skiten ur samhället!”

    • redaktörn november 6, 2009 den 10:49 f m #

      Nu verkar det som om ALLA ångrar sig och vill bli sprutade. Ja ja! Många biverkningar är ju riktigt bra!
      Vad termosen beträffar. Nog finns här grejer att spetsa glöggen med. Säg bara till så skickar jag över några dunkar 😀

  4. josephzohn november 5, 2009 den 5:21 e m #

    Äsch, glömde ju det viktigaste.
    Imorgon är det fredag.
    Fredag innebär (ÄNTLIGEN) del två av den numera världsberömda ”Bilagan” 🙂 och jag tänkte tipsa dig om att en värklig viktig del av bandyn är publiken. Det finns ingen sport som har så härliga supportrar som bandyn …

    • redaktörn november 6, 2009 den 10:51 f m #

      He he! Kan tänka det. Ledsen dock att göra dig besviken – Helgbilagen presenteras först på lördag…
      Publiken? Menar du han Josephzohn och Larsson som står och smuttar vid huvudläktarn?

      • josephzohn november 6, 2009 den 1:12 e m #

        Det har aldrig passat bättre med en bandybilaga imorgon lördag, aldrig!!
        Vi, jag och han Jansson, han Hansson han Larsson, han Konsthandlar’n och eh .. och eh ..
        Hrmf!!
        Nåväl
        VI ÄR PUBLIKEN!!
        Och så hon då, hon som vårdar nystanet i knät.
        Jag lovar dock att jag inte går och ställer mig på läktaren bara för att hon är där, hon är en viktig del det ska erkännas, men inte hela orsaken, iaf inte riktigt hela, eller??

        Ser fram emot lördagen och bilagan och önskar han go’a Redaktör’n en riktigt god älg!

  5. Xindi november 5, 2009 den 6:04 e m #

    Äsch, jag tycker man ska utdöma fler fängelsestraff mot dessa evinnerliga tjänster alla gör varandra. Tröttsamt. Jag övertygades av den här artikeln: http://lista.se/listor/darfor-ska-du-fa-fangelse-nar-du-hjalper-nagon-475/

    • redaktörn november 6, 2009 den 10:52 f m #

      Ja men det är ju bedrövligt. Läste listan och går nu in i kammaren, häller upp en Ardbeg och glömmer världen för en liten stund!

  6. MrPerfect72 november 5, 2009 den 6:27 e m #

    ”Vad ska jag då fylla min bandytermos med?? Chokladmjölk???
    Chokladmjölk???”

    Frukt och noetter aer nog aennu baettre foer dig. Prova och kaenn efter hur du maar! Vad har du att foerlora?

    • josephzohn november 5, 2009 den 8:18 e m #

      Hahahahahhaha snacka om nerköp, från ett rykande hett bandykaffe till frukt och nötter!!!
      Och så frågar du vad jag har att förlora??
      När jag kommer med min bandyportfölj innehållande bandykaffe flockas ju ett antal bandysupporterskor kring mig och min termos .. och så frågar du vad jag har att förlora hahahahahahahahahaha …
      Frukt och nötter!!
      Vill du se hur dom ser ut??
      Mina vänner på läktaren.
      http://sillort.blogspot.com/2009/11/nystan.html
      Frukt och nötter :)))
      Vi är inte i regnskogen när vi kollar på bandy.
      Frukt och nötter :)))

      • MrPerfect72 november 6, 2009 den 7:59 f m #

        Bara att vaelja vilka typer paa dessa bilder som verkar mest attraktiva. 😉

        Irish Yoga

  7. Peter Harold november 5, 2009 den 10:37 e m #

    Kära nån; jag som håller kaffebönan fredad. Men nu kom jag på andra tankar…! 😉

  8. Di november 5, 2009 den 11:38 e m #

    Att du ser fram emot dagen tvivlar jag inte ett dugg på 🙂 med alla dina ord 🙂 kram på dig!

    • redaktörn november 6, 2009 den 10:54 f m #

      Kram tillbaka, ha en bra helg!

  9. liberum-weto november 6, 2009 den 12:18 f m #

    Som någon sa ”bort med spriten från samhället” – jag skall genast dricka upp.
    Sen skall jag slå mig till ro – men jag skall slå varligt så jag inte straffas för övervåld.

    • redaktörn november 6, 2009 den 10:55 f m #

      Ha ha! Idag blir det nog en liten här också. En Ardbeg kan jag nog tänka mig!

  10. Barbro Binda november 6, 2009 den 12:37 f m #

    Hellvitte Redaktörn! Skriv då om sjukdomselänne som regeringa, bankfolke å andra tokskalla ha drage på sä! Ja mena svinninfluensa! He je vanvettit smittsamt, å gå int vakksiner mot. He spri sä som eldn!
    Sen måss du häls åt Mister Pärfäkt att han int ska missunn josephzohn å ha gokaffe te bandytermosn. Nå rolit ska väl han ha.
    Å på tal om kaffe så vill ja ba säj, att int sitt ja på köksbänken å bräsa då ja drick kaffe. Å int drick ja näskaffe heller. He ska va riktit kokkaffe te koppen min.
    Nä, nu måss ja slut, Johanna vissel!

    • josephzohn november 6, 2009 den 1:15 e m #

      BB:
      Wunderbandyatermosafyllameddrickbartalaianen stort TACK!
      Jag unnar verkligen han ”mr Perfect” en riktig härlig Yogavecka och må Robert Lind i Kramfors se till att den blir en nykter tillställning!
      Trevlig Helg!

  11. redaktörn november 6, 2009 den 10:58 f m #

    Jag storflabbar så jag inte hittar tangenterna! Men av alla tokskallar är nog du i alla fall värst! Och Josephzohns kaffe kommer jag att rädda, lovar. Men kaffe till dig blir det inte – om du inte hoppar upp på köksbänken och spretar med bena förstås!
    Hälsa Johanna!

    • josephzohn november 6, 2009 den 1:17 e m #

      Hahaha!
      Tack för räddningen, i 89:e minuten, vilken räddning!

      Och visst ska ho upp på bänka å spreta mä bena om ho sa kaffi!
      Så sa di tas .. kaffetantera!!

  12. MissiZippi november 6, 2009 den 3:34 e m #

    Ska spelarna halka omkring på bananskal nu också?
    Då är det nog bättre att ha något innan för västen,
    tycker jag. Nötter var en god idé att ha till.
    Bara man sätter upp en förbudskyltskylt som lyder ”inget nöt på isen”. Det finns tydligen bandyhuliganer i byn 🙂

    Skönt veckoslut herr red och ni andra!

  13. Bahco november 8, 2009 den 5:56 e m #

    Lika underhållande som vanligt, har varit dålig på att kika runt i bloggvärlden men ville smita in och säga hej.

    Väl mött!

    • redaktörn november 9, 2009 den 10:30 f m #

      Men hej Bahco! Det var verkligen trevligt att höra av dig – du ska veta att jag saknar verktygslådan!

Kommentera

