Bristen på stora bröst hotar monopol

13 Nov

Hembrygdsföreningens förslagpris efter avståndet till Artos hönshus i Utrippan väcker starka känslor. Speciellt upprörda är folket i utbyarna Myggsjön, Storslätten och Svarthyttan eftersom literpriset där beräknas bli nära 10 kr dyrare än i Tuna Hästberg och Rämshyttan.

Major Kronwreck i Storslätten är skitsur Major Kronwreckoch hotar med att starta egen tillverkning om förslaget genomförs. Men föreningsordförande, C-G Svensson, står på sig; – Jag räknar kallt med att Maria Wetterskäftig kommer att driva upp bensinpriset efter valet och då är det inte rimligt att vi ska hålla samma pris till alla dunkabonnenter.

Nu är dock inte sista ordet sagt i den här känsliga affären, erfar Red. Det visar sig nämligen att Arto Lipponen, föreningens produktionsansvarige, satt hela tillverkningsutrustningen som pant för sitt projekt med kosmetisk ingreppsfri höghöjdskirugi. Om den planen kraschar kommer Grangärde soppkök att bli ny ägare och Hembrygdsföreningens verksamhet helt torrlagd. – Och då är nya prisförslaget ganska meningslöst, säger Kronwreck skadeglatt.

Men inget ont som inte har Emma Lind ger rabatt och poserar gärnanågot gott med sig. Om höghöjdsbehandlingen lyckas lovar flickorna i Idkerberget rabatt till alla föreningens abonnenter. – Vi vill att alla våra trogna kunder ska få njuta av våra förbättrade attraktioner, säger lilla Emma Lind och poserar generöst.

Inget morgonkaffe idag – proppen gick!

Trevlig Helg!

PS: Om allt fungerar kommer det en liten bilaga i morgon😀

Till dess, parkera bilen hos Baronessan. Hon bjuder idag på 3p-parkering för handikappade och kamouflagerade massageinstitut.

EXTRA HELGBILAGAN EXTRA HELGBILAGAN EXTRA HELGBI…

Tänk till nu! Ett nystan, två rödnästa herrar och en träbit. Vad blir det?

Rätt svar kommer att uppmärksammas å det grövsta😀

24 svar to “Bristen på stora bröst hotar monopol”

  1. josephzohn november 13, 2009 den 2:06 e m #

    Trevlig helg, hoppas strömmen är tillbaka till måndag.
    Bilaga?
    Kan det vara??
    Så bra kan det väl inte ändå vara???

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:00 f m #

      Nä du! Eller, tja kanske… men fixa strömmen!!!

  2. MissiZippi november 14, 2009 den 4:06 e m #

    Det här med strömmen får mig att sätta i halsen och då menar jag inte strömming. Så få kommentarer som strömmat till här sedan igår, kan jag tämka mig att fler har samma tankeproblem med strömmen, som jag har. Är det inte det ena, så är det de andra. Vart skall mellanskiftet ta vägen? Gena genom Tillbakabetalaskuldvägen, är antagligen meningen. Så löser man problemen här på andra sidan Atlanten och hoppas på det bästa i framtiden.

    Är det konstigt att vi behöver vaccineras?

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:02 f m #

      Ha ha! Jo strömmen gick och nu får Maud betala elräkningen! Hon försökte gena men snubblade på mellanskiftet🙂
      Jag tar nog två sprutor…

  3. farmorgun november 14, 2009 den 10:40 e m #

    😀

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:02 f m #

      Ja, du ser! Mycket tok även utan pirater🙂

  4. josephzohn november 15, 2009 den 9:40 f m #

    På A svarar jag bandyboll, på B Jansson&Josephzohn, på C bandyklubba och det blir BANDY!!

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:04 f m #

      Ja ja! Lugn nu, Josephzohn! Rätt svar presenteras nästa i helgbilaga …

      • josephzohn november 16, 2009 den 2:07 e m #

        En bilaga som jag hoppas är lite större lite rödare lite .. för denna veckas såg man ju knappt :)!!
        Svisch sa det sen var den borta???

  5. MissiZippi november 15, 2009 den 3:06 e m #

    För mig blir det Rudolf, men det är nog bara för att det närmar sig jul. Kanske jag är indoktrinerad. Jag vet förståss inte, men det vet säkert alla andra.

  6. vildhunden november 15, 2009 den 5:24 e m #

    Nystan = Barbro Binda.
    Rödnäsorna = Evert Taube och Jultomten
    Träbiten = ?

    Attans! Där gick jag bet.😦

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:05 f m #

      Men fortsätt vet ja! Du är på rätt väg😀

      • vildhunden november 16, 2009 den 7:00 e m #

        Träbit = Woodstock!

        I så fall blir det Bindan ”the groupie” önskar av Jultomten att hon ska få se Evert Taube uppträda på Woodstockfestivalen.😀

  7. Big C november 15, 2009 den 7:31 e m #

    Redaktörn, finns det någon resumé för jag har missat sex veckor(nej, inte rattonykterhet, för då får man visst fritt internet) med anledning av en vistelse i España.

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:06 f m #

      Jag har nog noterat er frånvaro och svettiga tillvaro bland marknadsstånd och palmer…

  8. Undvika-Posten november 15, 2009 den 8:43 e m #

    Låter som ett barnprogram på 70-talet, harr harr.

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:06 f m #

      Jepp – och nu tar vi fram bröstpumpen, barn!

  9. Civilingenjör P Johansson november 15, 2009 den 10:58 e m #

    Jag kan inflika att lokalpressen här borta sedan en tid fört annonser från ett institut som utför dylika behandlingar, vilket har föranlett åtskilliga arga insändare ifrån ortens poitrinofober. Jag tycker mig emellertid redan se resultatet på stadens gator emellanåt.

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:07 f m #

      Då kan jag berätta att det gungar ganska behagligt även i våran by🙂

  10. Barbro Binda november 16, 2009 den 12:38 f m #

    Ä nystan je själve live. Iblann je re som en härv, oredit å trasslit. Å iblann je re ordning å reda å nyste ihop.
    Två göbba ve rönäsen je ju n Stig Järrel då han klädd ut sä te Fibban, åsså Tuborggöbben på ölburka.
    Träbitn je skafte te yxa.
    Hä bli: Fläk opp live ditt (ja he som je unner men he våga ja int skriv), fläk opp he te FibAktuellt varje gång nån säj: Godda yxskaft!
    Viss vare rätt? Va vinn ja?
    Nä, nu måss ja slut, ja skratt så ja piss ne mä!

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:11 f m #

      Här pissas också för fullt! Du är som vanligt klok som en uggla – men logiken gick lite snett efter han Järrel…
      Va du vinn, ja ska tänka fram nåt tröstpris te lördags😀

  11. cyndi Said Said Said november 16, 2009 den 9:09 f m #

    Har Red. planer på att göra dessa korta s k helgbilagor även i fortsättningen så kan en bojkott av blaskan bli aktuell. Det fanns inte mycket att nysta i där s a s.
    PS. Jag har då aldrig kallat whisky för nystan och inte har jag blivit kallad träbit heller när jag skålar med gubbarna.

    • redaktörn november 16, 2009 den 10:14 f m #

      Alltså, så här är det!
      reds uppgift är trasslig nog utan whisky och träbitar i nystan. Då kan du ju tänka dig hur det är med allt detta. Lägg sen på ett antal gnällande läsare – och så undrar du varför gubbar vill skåla med allt? T o m en träbit!😀
      God morgon!

Kommentera

