Alla måste ta ansvar för klimakteriet – Gud har lämnar över till Al Gore

10 Dec

Vädermötet i Svarthyttans Bystuga fortsätter framgångsrikt med arbetet att finna lösningar på det envisa höstrusket, erfar By á Bladet. Alla är nu överens om att alla andra måste göra stora uppoffringar. – Detta kommer att räcka mer än väl, säger miljönämndordförande Andreas C Arlgren (C). – Nu ska vi bara se till att få allt nedskrivet och uträknat. Om vi nu hittar någon skrivkunnig… räknekunniga har vi! Jag själv kunde räkna till tre i morse. Och jag känner en mattelärare som kan räkna till två – garanterat!

Under tiden har ICA-Olle fattat att det är klimakteriet som ställt till det med den ovanligt dryga novemberperioden av blöta, mörker och sura miner. Genom att ordna en egen kassakö för drabbade kvinnfolk och låta dessa få en idolbild på en tiger tändes nya hopp, mungipor for upp, solen är på väg och vintern är i antågande. För att inte övriga kunder skulle känna sig förfördelade försåg ICA-Olle dem med karta och kompass och en uppmaning att söka sin lycka i skogen

Så noterar vi att länspolismästare Harald Kask fått byns ”Stora Fridspris”. Han får det för att han spöade skiten ur buset i Ludvika på förmiddagen och förväntas be dem om ursäkt endera dagen. – Det är inte vad som görs som räknas utan vad som kan göras, lyder priskommittens motivering. Världens förvåning över valet manifesterades med ett ljussken över hela Idkerberget.

Till sist har Red. fått veta att Gud tröttnat ut på byborna och hämnas med en ändamålsenlig ersättare. Al Gore heter han och är mera känd som ex-politiker och väderprofet.

Idag är det vår Herre som valt morgonfikat. Välkommen!

PS: Vildhunden, Cyndi med flera har klagat på blaskans oregelbundna utgivning. Är det nåt att bry sig om, tycker ni?

20 svar to “Alla måste ta ansvar för klimakteriet – Gud har lämnar över till Al Gore”

  1. vildhunden december 10, 2009 den 11:38 f m #

    ICA-Olle är en klippa att lita på. Han ger sina kunder både motion och frukost i det gröna.🙂

    • redaktörn december 11, 2009 den 11:06 f m #

      ja, och snygga kassörskor har han också🙂

  2. ingersord december 10, 2009 den 11:40 f m #

    Klimakteriet, klimatet och Bybladet har alla en oregelbundenhet som vi nog får lov att acceptera, ja alla tre företeelserna verkar vara helt okontrollerbara.
    Dock måste vi bry oss!
    ALLTID bry oss………..

  3. vildhunden december 10, 2009 den 11:47 f m #

    Aha! Nu förstår jag! Redaktörn har kommit i klimakteriet. Det förklarar oregelbundenheten i utgivningen!😉

    • vildhunden december 10, 2009 den 3:32 e m #

      Klimatet ska det naturligtvis vara😀
      Redaktörn har kommit i klimatet! (Eller i kläm)🙂

      • redaktörn december 11, 2009 den 11:07 f m #

        Regnar det på dig också? Ha en bra dag ändå🙂

  4. josephzohn december 10, 2009 den 5:14 e m #

    Vadå oregelbundna??
    Jag fattar ingenting!!

  5. Shirouz december 10, 2009 den 5:24 e m #

    Klimakterie? Ett solklart fall av pms skulle jag med bestämdhet vilja hävda! Från goda källor (som jag naturligtvis ej kan yppa) så har jag hört om väninnor som kastat både blommor och choklad (dock är det här det första köttfall jag hör om) på sina intet ont anande män när sinnet runnit över på de nämnda kvinnorna. Själv skulle jag aldrig kasta choklad på någon, ity jag är allt för snål och allt för mycket läckergom.

    Den oregelbundna utgivningen ser jag som en krydda här i livet (dock inte Piffi Allkrydda som är en styggelse och borde strafförvisas till Borneos djungler) och åser alltid varje ny utgivning med glädje. Sån är jag.

    • redaktörn december 11, 2009 den 11:10 f m #

      pms, hm, verkar som om jag givit mig in på nåt jag inte borde🙂 Dålig källforskning😀
      Åh tack för glada tillrop!

  6. Civilingenjör P Johansson december 10, 2009 den 5:35 e m #

    I klimakteriet lär man(?) ofta drabbas av väderspänning, eller tympani som min husläkare doktor Mudd kallar det.
    Det kan hjälpa med lite festlig musik, till exempel med ”Louis Jordan & His Tympani Five”.

    • redaktörn december 11, 2009 den 11:10 f m #

      He he! Musik till kaffet alltså🙂

  7. Filifjonkan december 10, 2009 den 7:49 e m #

    Godafton Redaktörn Så äntligen har Ludvikabuset fått spö av Poliskasken . Ljusskenet var ju den årliga julgranen som tändes i vita husets trädgård för bövelen de sparar inte på elen där klimatbovar av grövsta slag. Oregelbunden utgivning hmm jamen den kommer ju ut så fort den hinner tycker jag mig ha förstått inget att gnälla om lägger sig Filifjonkan i och tycker.

    • redaktörn december 11, 2009 den 11:11 f m #

      Du är rolig du – nu ska jag genast släcka granen (grannens alltså) – om jag hinner🙂

  8. Barbro Binda december 10, 2009 den 11:20 e m #

    Klimakterie, he låt som n bakterie….je re smittsamt? Fast he va int för å fråg om he som ja titte in. Ja ha tappe bort glöggpanna, å funder på om ja könn ta lavemangskanna å ha glöggen te. Tro du he gå? Ja tänk ställ kanna oppa schiffonjen å tapp ur ve schlangen te småmugga. Jo, ja prov! He könn int mer än gå åt hellvitte.
    Nä, nu måss ja slut, russina ska skrynkles!

    • redaktörn december 11, 2009 den 11:13 f m #

      Glögg i lavemanget? Tja, inte vet jag men som dina bilder ser ut så tror jag att det fungerar utmärkt. Ta bort nystanet först🙂

  9. MissiZippi december 11, 2009 den 5:27 f m #

    Liten historik:
    Annat var det på den tiden lärarna var tvugna att kunna spela orgel och vi skulle kunna Tryggarekan och multiplikationstabellen utantill.
    En tiger i tanken betydde bensin, inget annat. Och en värmebölja var något efterlängtat.
    Sedan kom Suezkrisen och det var kört igen,
    men lärarna trampade fortfarande orgel och vi sjöng den Blomstertid på skolavslutningen.
    Den största bedragaren jag hörde talas var en man vid namn Lasse-Maja…

    Tiderna har förändrats och vi får fortsätta att göra uppoffringar. Fast mellan då och nu har vi haft det rätt bra.

    Bara Barbro spetsar ordentligt med hemmbrännt går det nog bra att använda den där pannan😀.

  10. redaktörn december 11, 2009 den 11:14 f m #

    Ja det har du rätt i – däremellan har vi haft det rätt bra. Men jag tycker nog att det är rätt hyfsat nu med🙂
    Vad BB beträffar – hon är mer än lovligt tokig !

  11. Raggoparden december 14, 2009 den 3:36 e m #

    Ha! Nytt knasbildrekord!🙂
    Och du undrar om det är ösäljandet som fått mej att hitta anagramtjänsten. HUR många timmar lägger du på ditt bildletande? Och var får du dom ifrån?

Kommentera

