Flärdfulla underverk räddade mötet – blir oväntad succé för julklappshandeln

19 Dec

Vädermötet i bystugan slutade som det brukar när hela häradets toppolitiker samlas för att åstadkomma stordåd. – Än är inte underverkens tid förbi, säger byfullmäktiges ordförande Fredrik Regnåker (M) till By á Bladet.

– Visserligen lyckades vi inte få ordning på vädret och jag vet ärligt talat inte var det gick snett, fortsätter Fredrik. – När vi började mötet var det för varmt – och nu är det för kallt! Men, vi skyller på en taskig termometer från Kina och satsar nu på att möta det väderspända läget med egna underverk istället.

Det blir en spännande kollektion för kvinnor och så småningom även nätbrynjor för män, erfar By á Bladet. Både ICA-Olle och Bert på Konsum ser nu fram mot en strålande julhandel i både långa och korta varor. Och för första gången i historien kommer de två att gå ut med ett gemensamt reklamutskick till alla hushåll i Rämshyttan med utbyar.

Ryktet förtäljer att det var spetskompetens inlånad från Mr.J som löste det låsta läget och det finns ingen anledning att tvivla på den saken…

Trevlig Helg!

 

17 svar to “Flärdfulla underverk räddade mötet – blir oväntad succé för julklappshandeln”

  1. josephzohn december 19, 2009 den 12:54 e m #

    .. spetskompetens … hä grejer hä!!

    • redaktörn december 21, 2009 den 11:47 f m #

      Ja, tack så mycket för elegant kompetens…

  2. Tiberg december 19, 2009 den 4:27 e m #

    Haha, galenpanna! Rena rama Grönköping, ju🙂
    Jag är snål som fan med länkar i min bloggrol, men vetetusan om inte Byabladet passar där! God Jul, redaktörn!

    • redaktörn december 21, 2009 den 11:48 f m #

      Det var som tusan! Man tackar och bugar.

  3. Civilingenjör P Johansson december 19, 2009 den 4:46 e m #

    Jag hänger inte med riktigt… var det inte så att Rämen skulle stiga flera meter på grund av det minskade lufttrycket, eller ökade vattentrycket, och därmed ställa ett antal båthus och strandnära tomter under vatten? Eller att öarna i Rämen skulle sjunka?
    Själv är jag inte orolig eftersom alla mina primära och sekundära residens är belägna på flera meter över havets och sjöns nivåer.

    • redaktörn december 21, 2009 den 11:50 f m #

      Jo rätt! Men nu har isen lagt sig så alla tror nu på stadig tillväxt av ismassor och snö🙂

  4. ingersord december 19, 2009 den 5:39 e m #

    Själv har jag funderat på att leta fram mitt gamla livsstycke…om jag sätter in en meter kil så borde jag få på mig det….

    • redaktörn december 21, 2009 den 11:50 f m #

      ”Kors” – det skulle man ”sett”😀

  5. Helena Palena december 20, 2009 den 12:40 e m #

    Tänk så mycket kul man kan ha i en by! Det är annat det än i staden. Gud Jul i stugan!

    • redaktörn december 21, 2009 den 11:51 f m #

      FLytta hit vet ja! Kan nog fixa en inkvartering🙂

  6. Motvalls gubbe december 20, 2009 den 5:20 e m #

    Rämen, läser jag härovan. Undrar om inte jag har varit och paddlat i den sjön. Jag var fjorton år och paddlade ut till två öar tillsammans med en jämnårig kamrat av det motsatta könet. Och där ute på en av öarna… he he.
    Men jag kanske minns fel. Det kan ha varit i en annan sjö i de trakterna.

    • Civilingenjör P Johansson december 20, 2009 den 6:44 e m #

      Det finns minst två Rämen eller Rämmen. Det ryktas att redaktör’ns residens är beläget vid ett av dem.
      Men sjöarna ser faktiskt väldigt lika ut. Huvudsaken är att det finns öar där man kan vara ifred!

      • redaktörn december 21, 2009 den 11:52 f m #

        Jepp, Rämen, i Dalarna. Välkommen och paddla🙂

  7. liberum-weto december 20, 2009 den 7:34 e m #

    Korta varor är ju mikroskopiska idag, men kan på rätt objekt ge stora ögon hos vissa betraktare – och ett blått öga också om man har den andra hälften med sig. Det är svårt förhålla sig till modet, när ens eget mod beror på följderna av ens utlåtande.

    • redaktörn december 21, 2009 den 11:53 f m #

      He he. Exakt så har vi det!😀

  8. cyndi december 20, 2009 den 8:55 e m #

    Red. spetsar då till det…så det blir helt obegripligt.
    En bild på ett par långkalsonger kanske hade förtydligat Reds. s k reportage.
    Var det här helgbilagan eller inte?!

    • redaktörn december 21, 2009 den 11:54 f m #

      Ja, var den inte fin? Långkalsongerna har jag på mig ett tag till men bild kommer nog till vårens modebilaga🙂
      Något att se fram mot🙂

Kommentera

