M-ledare ratar orakelförfattare – föredrar flickor med erfarenhet från garage

28 Dec

Första delen av stjärnornas återkommande kändisträff på Rämshyttans gästgiveri glänste mer än vanligt, erfar By á Bladet. – En klar succé som helt och hållet kan tillskrivas min enastående förmåga att skapa oöverträffliga verbala värden, säger en (den ende?) av stjärnorna, Björn R Anelid, och fortsätter att självutplånande orera i 30 minuter om sig själv för att avrunda med följande attack mot allt och alla;

– Ingen annan av kvinna född ger världen det jag redan har givit i slösande övermått. Jag är lika enastående unik som anmodern Ardi från Afrika som också slår forskarvärlden med häpnad när hon beskrivs. Men det är inget som en obegåvad misslyckad byamurvel någonsin kommer att inse. Trots det ska du får en dedikerad skrift från min unika och rikliga utgivning… men bara om du inte skriver något om de obegåvade sopor jag tvingas vara tillsammans med!

Av en händelse fick By á Bladet nyss veta att Fredrik Regnåker (m) förbereder nästa års popularitetstävling med att INTE intervjua oraklet ovan utan föredrar att träffa flickorna i Idkerberget istället. Enligt uppgift ska han vara mycket imponerad över hur töserna år efter år lyckas vara lika efterfrågade trots fru Sunessons ständiga försök att få byns manfolk att istället intresera sig för tovningsklubbens förehavanden m.m.

Till sist noterar Red. att det är slut med bilskollärare Allan Flirts övningar. I alla fall de på långtidsparkeringen vid Falun Central. Detta efter att en f.d. elev glömde att ”trampa ur” sin Ferrari under en prekär (hm) situation med en kvinnliga passagerare och i full fart rammade polismästare Kasks tjänstevolvo. Polismästaren menar att Allan Flirt allvarligt försummat momentet ”urtrampning vid specifika situationer” i bilskolans undervisning och därför inte längre tillåts öva på kvinnliga passagerare i garage.

Trots alla helger finns kaffe kvar hos mr.J. Häng med!

14 svar to “M-ledare ratar orakelförfattare – föredrar flickor med erfarenhet från garage”

  1. Nisse december 28, 2009 den 11:02 f m #

    Hej Redaktörn
    Naturligtvis kan barn till kändisar vara duktiga av egen kraft även om de har fått lite gratisskjuts av sina föräldrar. Jag kan tänka mig att det också kan kännas jobbigt om man underskattas just av bara det skälet.
    Nisse

    • redaktörn december 28, 2009 den 11:59 e m #

      Ja, det är ju enbart naivt av denne Ranelid att göra sådana kategoriska uttalanden. Syfter är naturligtvis att framhålla sin egen ”förträfflighet”.

  2. Tiberg december 28, 2009 den 12:46 e m #

    Apropå trafikovettet därstädes, drar jag mig osökt till minnes svaret på frågan varför de många små hålen i asfalten kallas potthål; Därför att Vägverket skiter i dom! Tja, vad nu det har med Flirts eskapader att göra, men skitesamma.

    • redaktörn december 29, 2009 den 12:00 f m #

      Potthål är störande för alla – därmed kan vi konstatera att potthål alltid är relevant i alla situationer🙂

  3. ingersord december 28, 2009 den 6:17 e m #

    Herre min jee va det händer saker i den stora vida världen…Här snöar det bara!

    • redaktörn december 29, 2009 den 12:01 f m #

      Det gör det här också. Och kallt är det!!!

  4. Anita december 28, 2009 den 6:31 e m #

    God fortsättning och Gott Nytt År från Jämtlandsfjälltrakter! Husåstugan står kvar trots fyra tonåringar som tröttnade redan på juldagen! ;o)

    • redaktörn december 29, 2009 den 12:01 f m #

      Tack det samma! Hälsa familjen att det var snällt att spara stugan ett tag till :O

  5. cyndi december 28, 2009 den 8:59 e m #

    Red. visar då sin okunskap om stjärnor. Och Red. är otydlig igen. Vem är den obegåvade misslyckade mullvaden?

    • redaktörn december 29, 2009 den 12:04 f m #

      Ja, men detta var bara en liten månskärva av alla mina insikter om vintergatan och alla andra gator… Otydlig? Moi??
      Just det: Svaret är MOI! Men skenet bedrar😀

  6. Motvalls gubbe december 28, 2009 den 9:37 e m #

    Den där anmodern Ardi är förvillande lik en av mina mostrar. Man borde kanske tipsa forskarna.

    • redaktörn december 29, 2009 den 12:05 f m #

      Inte du också! Men vem vet – kanske är vi alla släkt med Ardi?

  7. The Ant januari 5, 2010 den 6:32 e m #

    Bäste Herr Redaktör.
    Återigen har jag nöjet att läsa Edra väl betänkta rader. Jag undra dock om vi inte torde vara skyldiga ett TACK till dels Herr Regnfält som så självuppoffrande åkte till Köpenhamn och ryckte alla andra tomtenissar i kragen så på måndagen var ordning i Världen, dvs Täby, återställd; a white christmas och kallt som satan hela januari återigen. Alla temp-problem BORTA.
    Dels tycka jag att ett tack-kvack till Anna Anka, som jag förresten satte på på Julafton redaktör´n också kanske, som visat på sunkigheten och hygiensnusket hos dagens svenska sugga. Även Herr R Anelid har ju tagit efter henne och torde få upp gaget en del nu när han fått media-tokarna att skapa en liten rädd pojke istället för det sjukt uppblåsta piss-egot han är.

    • redaktörn januari 6, 2010 den 11:45 f m #

      Min bäste Ant!
      Låt mig uttrycka min förtjusning över att Ni hittat hit! Sedan är det ju så, att även här är det som i Täby – d.v.s mycket tok (och tokar) att reflektera över😀

      PS /Jag hittar ingen hemsida/blogg till dig… men det kommer kanske en adress/DS

Kommentera

