Kvinnobataljoner nytt vapen i S-strategi – gör köttfärs av fienden

18 Jan

Mona S Ahlin kommer att göra värnplikten. Detta framgår av ett internt parti-PM som By á Bladet hittade bakom Jessica Svenssons gatukök i Storslätten. Värnplikten ska hon ägna åt att se över försvarets genuspolicy, klädföråd och matbespisningar. Nu är det inte säkert att Mona själv tar på sig kronans paltor utan det antyds att major Kronwrecks gamla mamma är villig att ta åt sig uppdraget – hon har ju lång erfarenhet av militärer.

En källa på partikansliet i Morberget avslöjar att McDonalds föreslås ta över matserveringen eftersom de är så väl utspridda inom hela försvarsområdet. Lösmynt och osolidarisk gatukökspersonal kommer att avskedas och chefer befordras. För att förvilla ryssarna kommer även skyttesoldaterna att förses med gatukökets uniformer.

För att ytterligare stärka försvaret kommer troligen en genuspolicy att införas så att speciella kvinnobataljoner kan utrustas och snabbinkallas. Dessa ska sedan skrämma vettet ur ryska småpojkar!

10 svar to “Kvinnobataljoner nytt vapen i S-strategi – gör köttfärs av fienden”

  1. Nisse januari 18, 2010 den 8:07 e m #

    Hej redaktörn
    Det är skillnad på lort och pannkaka.
    Nisse

    • redaktörn januari 19, 2010 den 11:07 f m #

      Just det! Det är inte bara en fråga om hur det serveras🙂

  2. Filifjonkan januari 19, 2010 den 12:01 f m #

    hahahah Ja skrämma vettet ur ryssgossarna det kommer de gamla gummorna att göra var så säker,,hahah nu kommer jag att titta i alla krondiken ju efter gatukökspersonalen Det är faktiskt redaktörens fel det. Godnatt med sig.

    • redaktörn januari 19, 2010 den 11:09 f m #

      Åh, förlåt kära Filifjonkan! Inte vill jag sinka dina promenader inte. Jag ska genast se till att skicka ut en patrull dikesrensare🙂

  3. cyndi januari 19, 2010 den 9:06 f m #

    Så Red. snokar omkring efter nyheter! Men otydligheten skiner igenom som vanligt Red.
    Hur vet vi vilken kvalitet det är på fiendeköttfärs? Och hur ser vi skillnad på M-gatuköksarbetare/militären och M-politiker? Red. lämnar många frågor obesvarade i sina små försök till reportage. Är det skjutjärnsjournalistik som Red. försöker sej på? Har inte skottet gått över?

    • redaktörn januari 19, 2010 den 11:14 f m #

      Se så! Det är ju inte ICA-färs jag talar om, så det är lugnt. Vad otydligheten beträffar föreslår jag att du i fortsättningen tar morgonkaffet INNAN du läser Bladet och gärna även en promenad. Då ska du se att allt blir tydligt, pedagoiskt och otroligt logiskt😀 PANG!

      • cyndi januari 20, 2010 den 9:03 f m #

        Jag var ute och gick förra veckan och jag dricker alltid te innan jag trycker på ON-knappen!
        Men det kvittar hur många gånger jag gör en reset så fattar jag inte mycket av Reds. sk reportage. Inte mycket alls!

      • Red januari 20, 2010 den 12:09 e m #

        Du ska gå VARJE morgon, fattar du väl! ON-knappen? Ja, visst ja, den hade jag ju glömt idag😦

        Funderar på en enklare bilaga för vissa av mina läsare – vad tror du om det?

  4. cyndi januari 20, 2010 den 12:15 e m #

    Enklare…Jag fattar inte Red. Fattar inte alls!

    • Red januari 20, 2010 den 12:19 e m #

      Nä, förtså det, men jag ska förklara vad jag menar i nästa bilaga🙂

Kommentera

