Vill annektera Norge – rök från Hardangervidda avslöjar planen

18 Jan

Byfullmäktige har beslutat att, antingen köpa eller helt enkelt annektera en rejäl bit av Norge. Denna sensationella nyhet råkade By á Bladet snappa upp på OK-macken i Svarthytttan i dag på förmiddagen. Varför man inte vill ha hela Norge visste inte Elsa på macken men hon misstänkte att det var fullmäktiges siste rökare, Philip Morrisson, som menade att det kan väl räcka med en rökruta på Hardangervidda.

Enligt Elsa så lär det finnas långtgående planer på att låta Norgebiten bli en förort till Rämshyttan och dithän exportera vissa störande element inklusive herr Å Kersson, Idkerberget. Samtidigt lär detta bara vara en av alla fördelar fullmäktige ser av tilltaget. By á Bladet har dock inte mer information i frågan just nu men hoppas att återkomma inom kort…

12 svar to “Vill annektera Norge – rök från Hardangervidda avslöjar planen”

  1. MissiZippi januari 18, 2010 den 3:52 e m #

    Tack Red!
    Det var längesedan jag hörde en ”norgehistoria”

    • redaktörn januari 19, 2010 den 11:15 f m #

      😀 Ja, men nu börjar ”baggarna” ta sig ett väl högt tonläge🙂

  2. Nisse januari 18, 2010 den 6:06 e m #

    Hej redaktörn
    Ännu en Norgehistoria, fast ingen rök utan eld.
    Nisse

    • redaktörn januari 19, 2010 den 11:16 f m #

      Det är tur att vi har broderlandet att skoja med !

  3. cyndi januari 19, 2010 den 8:57 f m #

    Är detta norgebilagan Red.? Den var allt lite tunn! Har Red. inte varit i Norge på länge kanske? Red. borde kanske inte bara förlita sej på bensinångande information utan åka dit och se efter själv. Fiska upp en surfisk….och se om det kan leda till förbudsdiskussioner. Red. måste ha lite djupgående reportage. Djupgående!

    Men…Hardangervidda. For inte den iväg? Det var en gubbe som… Tror jag såg den häromdan, nånstans vid Saturnus…

    • redaktörn januari 19, 2010 den 11:23 f m #

      Surfisk… hm, med din fiskelycka lär det varken bli sur eller salt fisk att leva på. Kanske har du missuppfattat det hela och tror att det råder fiskeförbud? Djupgående – men VEM var det som travade runt på en sjöbotten och letade krok – inte var det jag, det är då säkert det!
      Hardangervidda – ja visst ja, det där hade jag ju glömt. Nej, inte glömt, jag glömmer inget, jag bara testade min läsares minne😀

  4. cyndi januari 20, 2010 den 9:01 f m #

    Jag blir alltid lycklig av att fiska Red.
    Och Reds. läsares minne…
    …är bättre än Reds!
    God morgon!

    • Red januari 20, 2010 den 12:11 e m #

      Ja, jag läste det. För att inte tala om alla andra du glädjer😀

  5. cyndi januari 20, 2010 den 11:12 f m #

    Red. har glömt att trycka på ON! Det är ONsdag fb!

    • Red januari 20, 2010 den 12:13 e m #

      ON, ON, hm, den där lilla knappen ja. Vad liten den är. Den syns ju knappt. Var är glasögonen?
      Onsdag – i övermorgon är det FREDAG😀
      Börjar jag bli gammal, tror du?

  6. cyndi januari 20, 2010 den 12:18 e m #

    Fredagar har inget med åldern att göra Red. Den kommer även till oss som är yngre!

    Glasögon däremot…
    Men på fredagar kan Red. ta av dom. Det blir så trevligt dimmigt då.

  7. Red januari 20, 2010 den 12:22 e m #

    ÅH! Vad jag längtar till fredag.
    (Fast i kväll har jag Lasse-kväll, du vet han och jag som har vårdnaden om varandra och som äter rotmos ihop en gång i veckan – det blir nästan som en fredag :D)
    GOD MORGON!

Kommentera

