Heeling och etanol nya grepp i oppositionens friskvårdsprogram

19 Jan

De hittills fruktlösa försöken att hitta friska bybor har varit en källa till stor upprördhet under hela hösten.  Medan alliansen i fullmäktige besvärat skruvat på sig har Aftonblaskan i artikel efter artikel bara funnit allt fler sjuka – det ena fallet ruskigare än det andra. Men nu har den rödgröna oppositionen tröttnat på att bara agera ömkande gråterskor och äntligen satt ner foten i missären. I en gemensam deklaration presenterar de idag lösningen; röd-grön heeling! 

– Nu jävlar är det dags att sluta snyfta, säger Mona S Ahlin (S) till By á Bladet. – När vi tar makten i fullmäktige kommer alla sjuka att bli gränslöst friska, glada och rika. Ja, en del kommer t.o.m. att bli yngre! Eftersom det kommer att bli förskräckligt dyrt så måste först byborna piggna till. Och det är här vårt heeling-program sätts in; – Alla kryckor kapas till spisved, alla ryggskott avväpnas och alla näsdukar sys samman till lapptäcken.

– Dessutom ska alla permobiler konverteras till skitig etanoldrift och därefter parkeras för gott i Maria Wetterskäftigs garage, fortsätter Mona. – Försök att inte bli frisk under sådana omständigheter, redaktörn! Dessutom sätter vi ingen gräns för hur friska byborna får bli – det är kanske den mest avgörande skillnaden mot dagens elände och missär!

17 svar to “Heeling och etanol nya grepp i oppositionens friskvårdsprogram”

  1. Filifjonkan januari 19, 2010 den 3:59 e m #

    Tror jag skrattar ihjäl mig åt redaktörens inlägg i debatten om sjuka by och stadsbor..hahah skall alla få vara sjuka nu och få mer betalt så det lönar sig att vara sjuk och permobilen i fru beskäftigs garage jisses så Hönshuset duger inte längre som garage då.Ja det gäller att hålla tungan rätt mun runt valet inser man

    • Red januari 20, 2010 den 11:57 f m #

      Ja du ser, kära Filifjonkan, hur vi än vänder oss så är det bara elände och missär. MEN då är det skönt att ta en liten tur till Filifjonkan för ett uppiggane piller😀
      Ja, usch, nu ska vi snart välja – igen! Tror du det hjälper?

  2. Nisse januari 19, 2010 den 6:01 e m #

    Hej redaktörn
    Din tolkning av heelingprogrammet i slutet av ditt inlägg var helt underbar. Kanske en lämplig kurs i rehabilitering för dom borgerliga.
    Nisse

    • Red januari 20, 2010 den 11:58 f m #

      Som du ser slår jag åt alla håll och vifter med såväl högern som vänstern. ENligt min mening behöver de alla lära sig både hyfts och realism i sina argument😀

  3. Shirouz januari 19, 2010 den 6:21 e m #

    Jag är gruvligt imponerad av att Gudrun kan pricka in sin mentala ålder så där träffsäkert. Jag har en misstanke om att den mentala åldern är ålderslös🙂
    ”Den röd-gröna heelingen!” Underbart uttryckt och jag ser med stor tillförsikt fram mot den, fast först ska vi väl healas med lite blått innan. Jag tänker mig att man lär vara som en färgpalett hela människan innan det här är klart.😉

    • Red januari 20, 2010 den 12:00 e m #

      Gudrun ja! Åh, Guuudruuun, var det inte så det lät i Svartliden🙂
      Ha ha! Ja, vi blir säkert slagna både gula, röda och blåa innan allt det här är över😀

  4. Lina januari 19, 2010 den 9:11 e m #

    God afton redaktörn. Har hört mig för om finkan nu. Den var i en godsvagn uppställd på stationen tydligen.

    • Red januari 20, 2010 den 12:02 e m #

      Aha, en ”godsfinka” alltså🙂
      Stort tack för info!
      Det där med racing i din din adress är intressant – berätta gärna, jag läser ju din blogg!

      • Lina januari 20, 2010 den 1:29 e m #

        Nja de är inte så intressant som det låter. Det var nog nån vision jag hade om å bli nåt när jag blev stor. Men det blev inte mer än en simpel volvomekaniker.

  5. ingersord januari 19, 2010 den 11:12 e m #

    Va…har du smygfotat mig när jag bär in ved? Din rackare!!!!

    • Red januari 20, 2010 den 12:02 e m #

      Oj då, var det du som bar bort ”stupstocken”😀

  6. MissiZippi januari 20, 2010 den 4:21 f m #

    Det ordnar sig nog. Det går säkert att få låna några biljarder (3.5) av Kina (handelsbalansen? vem tänker på den idag?). Egentligen skulle man kunna kalla de här kassorna för något finare t ex ”Bonuskassan”. Jag tror jag flyttar till Sverige. Men… Kina är kanske ett säkrare kort. Hur länge orkar man leva på valfläsk? Jo, man blir förståss friskare av en diet, som dessutom inte förorenar luften. Det är kanske så det är tänkt?

    Jag har säkert missuppfattat nu igen.

    ”Danslektioner åt svenska folket” är något att motionera om.

    • Red januari 20, 2010 den 12:04 e m #

      Du är underbar! Vet du, kan du inte komma hem och kandidera för statsministerposten? Sverige behöver MissiZippi!🙂

  7. cyndi januari 20, 2010 den 8:54 f m #

    Hur var det med nackskotten Red. Ska dom också avväpnas?
    Nu jag har beväpnat mej med både te och nackskott kan se att Red. ser en ljus framtid i denna röra. Alla kommer att må finfint alltså. Så positiva nyheter Red. Verkligen positiva!

    • Red januari 20, 2010 den 12:05 e m #

      Ja, nu heelar vi alla! Nackskottet ska ha lite massage! DEt finns små elektriska knåd-kuddar du kan lägga i den blå soffan🙂

  8. cyndi januari 20, 2010 den 8:57 f m #

    Ah…NU ser jag. Glömde ta på mej glasögonen!!! Jag trodde nästan att jag hade fattat. Men Reds. reportage är lika rörigt och eländigt som vanligt. Etanol till frukost? Yngre redaktörer? Sätta ner foten i gräset? Det är ju vinter Red. Vinter!

    • Red januari 20, 2010 den 12:06 e m #

      Hej och hå! Så var den dagen förstörd. Trodde faktiskt att du äääntligen fattat😀

Kommentera

