Ifrågasatta pirater i Idkerberget – fick spö av åldring

20 Jan

PP-Rick i Idkerberget, PiratPackets kapten, stärker sin ställning på partiets kommandobrygga; – Det är bara jag och min 1:e styrman, PP-Anna, som kan garantera integriteten hos våra medlemmar, säger PP-Rick till By á Bladet idag. – Vi har t.ex. full koll på att våra förtroendevalda har rätt indentiet och att inga integritetskränkande överraskningar kan drabba varken mig eller Anna… Visst, en del kan kanske tycka att jag och Anna är väl noga med att skydda vår integritets men vi måste ju gå före med goda exempel, avslutar PP-Rick samtalet, påfallande nöjd med att partiet äntligen fått lite uppmärksamhet.

På tal om pirater – Adolf i Klyken har ännu en gång visat att gammal är arg. Den här gången var det tre damer som gav sig på att pussa och krama åldringen. Det är ju inget som Adolf normalt har något emot men när de också ville krama Adolfs plånbok, ja då ilsknade han till. Efter att handgripligt ha säkrat matpengarna körde han tre nymferna på porten. – Nu väntar jag bara på att bli åtalad för misshandel men jag får väl skylla på att inte begrep deras dialekt, säger Adolf och flinar. – Ska du ha en snus, redaktörn?

26 svar to “Ifrågasatta pirater i Idkerberget – fick spö av åldring”

  1. vildhunden januari 20, 2010 den 3:13 e m #

    Vilka nyheter ”Blaskan” levererar! Jag är djupt tacksam för att han Falk v Inge, också känd som PP-Rick, inte konstruerar det svenska valsystemet. Det finns uppenbara fördelar med anonyma papperslappar i små vita kuvert istället för nollor och ettor.🙂

    • redaktörn januari 21, 2010 den 10:44 f m #

      Där är vi överens! Vem vågar lite på en värld som bara består av 1 och 0?

  2. Filifjonkan januari 20, 2010 den 6:37 e m #

    Godafton Redaktörn. Adolf i Klyken var en häftig gosse heder åt denne argsint gubbe. Perfekt han räddade ju nöjespengen till telefonstationens rara lilla fröken.Om Adolf kommer på häktet så skall jag betala borgen för honom om det nu går.
    Fram för mera argsinta gubbar som skrämmer buset till skogs. Tog sig redaktören någon snus då?

    • redaktörn januari 21, 2010 den 10:46 f m #

      Aldolf är byns klippa! Du kan vara säker på att han bjuder på snus när du borgar ut honom🙂
      Själv snusar jag ju inte😀

  3. sladdertackan januari 20, 2010 den 7:10 e m #

    Men … har Byabladet missat Svenska Nekrofilföreningen???

    • vildhunden januari 20, 2010 den 7:53 e m #

      Redaktörn är bara en smula senfärdig men nästa vecka vet Redaktörn mer om Svenska Nekrofilföreningen. Då får vi veta allt🙂

      • redaktörn januari 21, 2010 den 10:47 f m #

        Nä, men jag hann inte med i svängarna😀

  4. Nisse januari 20, 2010 den 7:26 e m #

    Hej redaktörn
    Pirater är väl vana att roffa åt sig. Agerandet var ju bara pirataktigt.
    Nisse

    • redaktörn januari 21, 2010 den 10:47 f m #

      ha ha! Just det, vad annat att vänta?

  5. liberum-weto januari 21, 2010 den 1:12 f m #

    Typiskt av kvinnor att tafsa på våra bakar, och sedan vill de ha pengar. Det är rätt man skall hålla på sig tills den rätta kommer.

    • redaktörn januari 21, 2010 den 10:48 f m #

      Men håll med om att det är rätt trevligt, till dess det är dags att betala, menar jag😀

  6. MissiZippi januari 21, 2010 den 3:48 f m #

    Något känns i alla fall opassande.

    • redaktörn januari 21, 2010 den 10:49 f m #

      Hm, ja lite dåligt är det. Man kan ju undra varför de inte är mer noga med att vårda sin ”kärnfråga”.

  7. Lina januari 21, 2010 den 8:05 f m #

    Min hund är en Stafforshire Bullterrier. Det är bara teckningen han har gemensamt med boxern, har är bra mycket mindre. Lagom storlek skulle jag vilja säga =) Jo det här med racing, just racingen är väl det jag har haft minst att göra med. Det är mest folkrace och rally jag har varit med på. Men jag har inte utövat nogåt själv utan varit inblandad på andra vis. Nuförtiden blir det mest terrängkörning eftersom sambon har en Land Rover. Ett mycket trevligt sätt att se sig om i naturen!

    • redaktörn januari 21, 2010 den 10:51 f m #

      Det förklarar storleken! Han ser verkligen mysig ut, men stora hundar brukar vara snälla och händiga att umgås med.
      Land Rover – det gillar vi! Arto har en sådan🙂

  8. Lina januari 21, 2010 den 8:06 f m #

    Staffordshire skulle de ju vara, svårt med stavningen såhär tidigt på morgonen…

  9. cyndi januari 21, 2010 den 9:02 f m #

    Uppmärksamhet ja…och integritet vill dom ha…och rätt identitet förstås. Och sen buntar vi ihop dom och skickar dom västerut. Red. Jag tror jag förstod. Men sen…flöt det ihop helt. Måste ha varit Reds. dialekt. behöver Red. matpengar? Snusar Red? Och var är kaffet?

  10. redaktörn januari 21, 2010 den 10:53 f m #

    Cyndi: Vilket framsteg! Du ser att det hjälper med frisk luft🙂
    Pengar – ja, tack!
    Snus – nej tack!
    Kaffe – kommer strax, tack!

    Är det nåt fel på småländska, VA?

    • cyndi januari 22, 2010 den 10:06 f m #

      Te är nog bättre för Red.
      Kaffe är kanske lite för…eh…tja…starkt!
      Red. har säkert lurat till sej en hacka vid det här laget så jag skänker pengarna till fattiga politiker istället.

  11. MissiZippi januari 21, 2010 den 3:00 e m #

    Cyndi! Vi har tillräckligt med sådana.
    Handelsbalansen måste upprätthållas.

    • redaktörn januari 21, 2010 den 4:30 e m #

      Det här får du ta direkt med Cyndi – jag vågar inte förslå att Värmland är tillräckligt långt västerut…🙂

    • cyndi januari 22, 2010 den 10:08 f m #

      Har ni OCKSÅ Redaktörer!?
      Handlar dom snus?
      Ja, man får hjälpa dom att hålla balansen ibland🙂

      • redaktörn januari 22, 2010 den 12:28 e m #

        Te, hm! Det är ju fredag! Och då ska balansen rubbas en aning😀

  12. Civilingenjör P Johansson januari 21, 2010 den 7:33 e m #

    Ja, tänk när pirater var något som bara fanns på vita duken i Erroll Flynns gestalt. Och på den tiden slapp man se versaler föregångna av gemener.

    • redaktörn januari 22, 2010 den 12:29 e m #

      Det vaar på den tiden det var ordning och reda – även bland rövare🙂

Kommentera

