Porr i ICA-butik gav billigare mat – satsade på nakendans vid köttdisken

23 Jan

Efter en rad klagomål på priserna i frukthyllan har ICA-Olle nu klassat om sina äpplen och päron till porrleksaker, erfar By á Bladet idag. – Momsen är lägre på porr, förstår redaktörn, berättade en synbart belåten Olle. – Jag hade även bananer ett tag, men fru Sunesson köpte hela lagret i morse…

– Nu ska jag försöka få fart på köttförsäljningen också, fortsätter Olle. – Vad tror redaktörn om lite sensuell slöjdans i gången framför frysdisken? Eller ska jag köra naket direkt, jag har ju hört att det blivit populärt på museer i Norge. Red. förklarade att det kanske inte var så lyckat med slöjor just nu, med tanke på alla skriverier om halal och andra plågsamma slaktmetoder. – Så, då blir det naket då, bestämde ICA-Olle!

Sedan tog Olle med Red. till Mr.J för en kopp kaffe och fortsatt planläggning!

20 svar to “Porr i ICA-butik gav billigare mat – satsade på nakendans vid köttdisken”

  1. Mr Show januari 23, 2010 den 3:44 e m #

    hahahahaa
    roligt roligt, kolla gärna in min blogg skämtar lite om allt hoppas du inte blir besviken.
    http://mrshow.blogg.se

  2. Motvalls gubbe januari 23, 2010 den 3:47 e m #

    Eh, jo, jag tänker på sådana där inplastade gurkor. Kanske kunde man låta dem ligga oplastade i grönsaksdisken. Kassörskorna kunde sedan hjälpa kunderna att trä på plastfodralet.
    Det kunde nog få ner momsen.

    • redaktörn januari 24, 2010 den 1:33 e m #

      Ha ha! Alla ICA-handlare borde he en motvalls gubbe som konsult vid fruktdisken😀

  3. senior2005 januari 23, 2010 den 4:06 e m #

    Hej redaktörn
    Porr är ju tabu fast intresset är enormt stort. Det är väl också en hälsofråga för de personer som inte får utlopp för sexbehovet på annat sätt. Då behöver de inte hitta på grövre dumheter. Själv tycker jag visserligen att den låga momsen på mat borde vara 0.
    De får väl undanta vissa lyxvaror.
    Nisse

    • redaktörn januari 24, 2010 den 1:35 e m #

      Kostnaderna för mat är en stor del av budgeten för vanliga människor. Så, för min del får de gärna sänka momsen till ekivokt låga nivåer😀 Och inte gör det nåt om även fikon i konjak slinker med…

  4. Tiberg januari 23, 2010 den 4:45 e m #

    ICA-Olles affärssinne måste starkt ifrågasättas!
    Varför öppnar han inte en fiskdisk?

    • Tadde januari 23, 2010 den 5:24 e m #

      Därför att sjöjungfrufileér skulle resultera med självmordsattacker av både Greenpeace och feminister. Dessutom inte ens ICA-Olle vet hur man halal-slaktar en sil.

      • Tiberg januari 23, 2010 den 6:04 e m #

        Nä, men kanske en sik?

      • redaktörn januari 24, 2010 den 1:37 e m #

        Det här sköter ni utmärkt utan min inblandning!

  5. Bosse R januari 23, 2010 den 6:01 e m #

    Det är inte vi Europeer som plötsligt börjat vara kritiska till Islam/Muslimer.
    Dom är inte offer, eller ens utsatta av oss fria människor.

    Det är Islams totala kompromisslöshet och vilja att alla
    skall fullständigt anpassa sig intill döden efter
    minsta lilla löjliga påstående av Islam/Muslimer.

    Sossarna och Batikhäxorna snackar om Integrering av den som varken kan,
    vill eller har förståelse för vad integrering är.

    Islam är en övervintrad medeltida ideologi totalt oförmögen
    och förbjuden att förändra någonting överhuvudtaget. Jorden är fortfarande platt inom
    stora delar av mellanösterns imamer. Att påstå att jorden är rund, är att påstå att Koranen har fel.
    Koranen kan inte ha fel, det är den enda, totala och eviga sanningen,
    oavsett vad vetenskapen och verkligheten visar.

    Demokratier anpassar lagstiftning, samhälle och utbildning efter verkligheten.

    Muslimerna försöker anpassa verkligheten efter Koranen, det går inte så bra.

    Islams klocka stannade på år 601 ungefär, mekanismen har rostat fast och kan ej renoveras,
    bara överges, hånas, utplånas och kastas på historiens soptipp.

    Det går inte att återanvända någonting inom Islam,
    utan den kan bara användas som varnande exempel på hur mänsklighetens mest korkade,
    idiotiska och grymma dumheter en gång kunde genomföreas med religionens hjälp.

    Förbjud Gud och religionerna. Dom blir vår död annars.

    Gud skapade inte människan, Manniskan skapade Gud.

  6. Hönshus-Kira januari 23, 2010 den 9:41 e m #

    Ibland undrar jag om du har en slumpgenerator som du plockar ut dina rubriker från. Vad du får till det😀

    • redaktörn januari 24, 2010 den 1:39 e m #

      Hm, nja, men att läsa kvällspress hjälper🙂

  7. MissiZippi januari 23, 2010 den 10:17 e m #

    Tanken är god.
    Och så blir det förståss minder svinn
    (hrm … stavade jag rätt nu?)

    • redaktörn januari 24, 2010 den 1:40 e m #

      Billig frukt är bra även för folkhälsan. Så även sammhällsekonomiskt blir det en vinst att sälja porr🙂

  8. BountyLady januari 24, 2010 den 4:31 f m #

    🙂
    Låt bli de shyssta lökarna å melonerna…!

    Jag är ju hÄääär juu!.
    Ledsen om jag har gjort dej orolig!!!

    Har ägnat ett helt inlägg till dej!!!

    Kramelikram!!!

    • redaktörn januari 24, 2010 den 1:41 e m #

      🙂 Så, bra att du hör av dig – jag har faktiskt undrat. Sköt om sig nu!

      • BountyLady januari 24, 2010 den 1:54 e m #

        Jooo jag förstår att det blir en massa ???? när man inte skriver så ofta…!
        Det är ju liksom inte en paus för pga att jag har tröttnat på att blogga inte.
        Det är det där energi-sugande arbetet jag har som sätter käpparna i hjulet.

        Du jag byter länken hos mej hit och tar bort din nedlagda sida så det blir lite ordning å reda igen så här innan jag drar iväg till Indien!

        Kram kram!!!

  9. Shirouz januari 24, 2010 den 12:25 e m #

    Jag blir ju helt matt av läsa om damen på museumet (museet? museeett? äsch…) Kanske hennes intresse därinne helt plötsligt mattades av när hon väl var inne och såg allt naturhistoriskt?

    • redaktörn januari 24, 2010 den 1:42 e m #

      Museumet, museet, tror båda är OK!
      Märklig historia men så är den norsk också😀

Kommentera

