Kopierad tantporr upprör – expedit på OK inblandad

4 Feb

Elsa på OK-macken i Svarthyttan anklagas för kopiering av flera kända författares verk, erfar By á Bladet idag. Allt uppdagades av en ren tillfällighet när Fru Sunesson skulle betala för bensinen och råkade kasta ett öga på pocketstället mellan godishyllan och GB-boxen. Till sin stora förskräckelse kunde hon där se en exakt kopia av ”Kärlek i Europa”. Originalet hade hon köpt av Elsa för mindre än två veckor sedan.

– Det är snuskigt skamligt, säger Fru Sunesson, och det var fler böcker jag kände igen… Snart kommer t.o.m. bibeln att bli kopierad  – är inget heligt längre? Jag hörde att Carola höll på med nåt sånt… Och du, redaktörn den där PP-Rick i Idkerberget, han lär visst kopiera allt…

Här såg Red. det nödvändigt att avbryta svadan, PP-gänget är lite kitsligt, se! Dessutom var en intervju inbokad på VägVerket angående möjligheten att sänka olyckstalen i trafiken genom att skynda på växthuseffekten. Det har nämligen visat sig att däck utan dubb bara fungerar bra på vägar utan is och snö.

24 svar to “Kopierad tantporr upprör – expedit på OK inblandad”

  1. Nisse februari 4, 2010 den 5:06 e m #

    Bästa redaktörn
    Carola har sagt att den sista tiden är inne. Katastrofen i Haiti är ett tecken på detta. Ja, det skulle också kunna vara en anledning att strunta i miljöåtgärder. För egen del tror jag mer på Biskop Lennart Koskinen.
    Nisse

    • gubben februari 8, 2010 den 6:15 e m #

      Fniss, ja det finns mycket tok i vår Herres lilla hage.

  2. vildhunden februari 4, 2010 den 5:19 e m #

    Är det om omsorg om valda delar av läsekretsen som redaktörn målar svart på Lång-Eriks fotografier? Eller har Fru Sunesson slagit till igen?
    Ha en bra dag!🙂

    • gubben februari 8, 2010 den 6:16 e m #

      Ha ha, Ja det är ju målat – såg det faktiskt inte förrän du påpekade det. Hm. lika bra det😀

  3. MissiZippi februari 4, 2010 den 6:02 e m #

    Så bra! Jag som ganska nyligen investerat i sådana däck
    i hopp om att det skall rulla och gå i ett år till.

  4. liberum-weto februari 5, 2010 den 11:25 f m #

    Jag hade gärna sett en kopia av förra årets väder. Vägverket borde ge temporär skattebefrielse för heta bilar som kunde värma upp isiga gator.

    • gubben februari 8, 2010 den 6:17 e m #

      Ja, det är ingen ordning på vägverket längre.

  5. Maigiz februari 5, 2010 den 5:08 e m #

    Nu vill jag att det skall vara sommar och sol. Längtar efter en G&T på din brygga. Ett kvällsdopp och inga dubbdäck. Hmmm….har ju inga dubbar nu heller…konstigt. Trevlig helg på er.

    • gubben februari 8, 2010 den 6:17 e m #

      Det vill jag med!

  6. josephzohn februari 5, 2010 den 6:25 e m #

    OK-mackar och dubbdäck i alla ära men det känns om evigheter sedan den senaste bandybilagan?
    Är bandykaffet slut eller???

    Men en trevlig får han ha det i alla fall

    • gubben februari 8, 2010 den 6:17 e m #

      Ja, jädrans! Kanske ett gult dubbelnummer?

  7. Di februari 5, 2010 den 9:26 e m #

    kikar in och önskar redaktören en trevlig helg i solen och snön🙂 kram kram

  8. imse/inger februari 6, 2010 den 9:25 f m #

    Jag väljer att kopiera Liberum-Weto.

  9. Nisse februari 6, 2010 den 9:29 f m #

    Hej Redaktörn
    Idag har visst Passagens blogg, förresten hela passagen, tagit helgledigt. Om bloggen säger jag IGEN!
    Har Redaktörn också tagit helgledigt? Det kan vara honom väl unnat.
    Ha en fin Helg!
    Nisse

    • gubben februari 8, 2010 den 6:18 e m #

      Passagen krånglar lite väl ofta, eller hur?

      • Nisse februari 9, 2010 den 8:13 f m #

        Men den här gången trorjag att det var avhjälpt relativt snabbt.
        Nisse

      • gubben februari 9, 2010 den 10:41 f m #

        Ja, säkrast för dem😀

  10. MissiZippi februari 6, 2010 den 3:33 e m #

    Redaktörn ser ut att ha tagit sig en välunnad paus.
    Vad du än gör istället för att roa oss, må det
    vara något som är trevligare. Svårt att överträffa
    förståss, men jag hoppas du försöker.

    • gubben februari 8, 2010 den 6:19 e m #

      He he! Ja, så är det!

  11. tibergsblogg februari 7, 2010 den 1:47 e m #

    Kopiering av andra verk är en känslig fråga som BaB äntligen tar upp. Tidigare har jag med en åsnas envishet hävdat att jag aldrig kopierat andras verk. Men efter att ha legat däckad i vinterkräksjukan i tre dygn, får jag väl erkänna att originalet tillhörde nån annan. Får jag en chans ska jag se till att sprida verket vidare till redaktörn så får han se hur enkelt det är att vara skitnödig i båda ändarna!

    • gubben februari 8, 2010 den 6:20 e m #

      Jag är helt emot kopiering så glöm det där med skitnödig. Det borde vara olagligt att smitta ner folk med sådant😀

Kommentera

