Usch vad jag är trött på det här…

7 Feb

…bloggandet!

Jag måste göra något annat ett tag…

>Tisdag 10-02-09: Terroristen ska inte ha barn

>Måndag 10-02-08:  Urax är med barn

27 svar to “Usch vad jag är trött på det här…”

  1. cyndi februari 7, 2010 den 7:41 e m #

    SKÄRPNING Red! Skärpning! Återkommer med en lista på Reds. alla otydligheter med mera! Under tiden kan Red. be nån lyfta Red. i kragen 😉

    • gubben februari 8, 2010 den 5:56 e m #

      Ja, ja! Jag vet. Men just nu är det tvärstopp. Kört fast. Låter Gubben rensa upp i eländet!

  2. vildhunden februari 7, 2010 den 8:36 e m #

    Då kanske Redaktör’n ska göra som Dagens Nyheter och varsla personalen om uppsägning så blir det enklare att lägga ner något senare.

    Go’ kväll, Redaktör’n 🙂

    • gubben februari 8, 2010 den 5:57 e m #

      Ha ha! Det ska genast bli. Här kör vi värsta arbetsgivarfasonerna – alla sägs upp och sedan hyr vi in odågorna vid behov 😀

  3. imse/inger februari 8, 2010 den 9:30 f m #

    Vårstäda huset …sedan kommer nog lusten att sitta och knappa på tangentbordet tillbaka ska du se!
    Det är bara att bryta ihop och komma igen!

    • gubben februari 8, 2010 den 5:59 e m #

      Ja, du har då idéer vill jag lova. Vårstäda huset – men, herrejisses, jag är ju gift 😀
      Men bryta ihop – det kan jag! Komma igen, ja, antagligen men just nu är det trögt. Behöver få Gubbens hjälp att rensa upp ett tag. Välkommen dit!

      • ingersord februari 8, 2010 den 6:49 e m #

        Nu tassade du över gränsen! Vad har ditt äktenskap med vårstädningen att göra????

      • gubben februari 8, 2010 den 6:54 e m #

        🙂 Jag bara väntade mig en avhyvling! Men hustrun brukar städa – i alla fall de dagar jag inte har satt henne i annat lättare arbete, t ex snöskottning 😀

  4. Nisse februari 8, 2010 den 9:51 f m #

    Bästa redaktörn
    Det är helt okej att göra paus ibland. Då slipper man tröttna helt och hållet och kan då förmodligen komma tillbaks med nya krafter. Hur ska vi annars få reda på hur det står till i byn.
    Nisse

    • gubben februari 8, 2010 den 6:01 e m #

      Bäste Senior Nisse!
      Du är klok som en mogen man 😀
      Men Gubben har bra koll på läget i byn, han också!
      Gubben/Red

  5. Shirouz februari 8, 2010 den 10:04 f m #

    Oj, men hur har det gått?

    • gubben februari 8, 2010 den 6:02 e m #

      Ja, den som det visste 😀
      Men jag ska ta reda på det och återkommer …

  6. Mosterlinus februari 8, 2010 den 10:13 f m #

    Jamen…okej då, men bara en liten paus, för vad vore dagen utan blaskan!? Nä, Red. nu är det dags att vi tar ett tag i din krage också 😉

    • gubben februari 8, 2010 den 6:05 e m #

      Du är mer snäll än jag förtjänar. Kragen, ta tag i, rycka upp mig. Jo, det blir nog fler bilagor vad det lider. Men nu får Gubben ta över ett tag. 😀 Jag har faktiskt blivit rätt så trött på Bladet…

  7. MissiZippi februari 8, 2010 den 4:52 e m #

    Tittar in, håller tummarna
    och hoppas att allt är/blir ok.

    Kan vi få en liten rapport?

    • gubben februari 8, 2010 den 6:06 e m #

      Hej MissiZippi!
      Utan dig och dina kommentarer hade jag lagt ner för länge sedan. Men nu blir det nog så att Gubben får hjälpa mig att komma upp på banan igen!

  8. tibergsblogg februari 8, 2010 den 5:36 e m #

    Bah, vekling! Smita från jobbet så där bara för att man är less! Nä, gör som jag: Se till att få Montesumas Hämnd, Vinterkräksjukan och Stora Spyghettin samtidigt. Då håller sig alla på avstånd, även bloggläsarna, och då är omvärlden tacksam att man kvider i badkaret och spolar av sig efter behov.

    Men att smita så där blättanbläblä kan vi som trogna prenumeranter inte tillåta. Då sätter vi hela jävla advokatdrevet på redaktörn! 😦

    • gubben februari 8, 2010 den 6:09 e m #

      Passare noga! Det må hända att du klappat ihop som en slemmig vomering men jag tänker minsann deppa runt med lite stil! Advokater, ha, dom äter Urax upp .)

      • tibergsblogg februari 8, 2010 den 9:27 e m #

        Försynt frågat: Har redaktörn blivit morfar?

      • gubben februari 8, 2010 den 10:36 e m #

        Nä, inte ens farfarsvalp 🙂

  9. Summerwheels februari 9, 2010 den 12:34 e m #

    Här var det full storm…
    I ett vattenglas antar jag dock.
    Att pausa lite och få inspriation är välan helt ok?
    Inte bara hinna skriva utan titta till andras också…

    Jag som nybörjare (be-)undrar hur ni andra långkörare
    fixar att ständigt komma med nytt och nya vinklingar!
    Men KUL har jag när jag läser er OCH när lilla jag blir läst!
    Ha det gott.

    • gubben februari 9, 2010 den 1:30 e m #

      Ja, inspirationen går upp … och ner 🙂
      Men det ska du veta – summerwheels – läst blir du, trots att det är Volvo i garaget ditt 😀

  10. josephzohn februari 9, 2010 den 7:32 e m #

    Gäzz, jag visste det!
    Nu kommer det snart en bandy á bladet!!
    Perfekt och lagom till att VBK lyckas ta sig till slutspel!!
    Det enda jag bryr mig när det gäller själva byn är om det blir någon bandyhall eller inte??
    Skål tamefan, idag får du kaffet i en termos :)))

  11. Mia februari 10, 2010 den 4:54 e m #

    Ta en paus kan vara behövligt men tryck för guds skull inte på den röda knappen den här gången:)

  12. gubben februari 10, 2010 den 9:16 e m #

    hej Mia,
    Nä, det ska jag inte – tvärt om så har jag skakat liv i ”gamle” gubben 😛

  13. Peter Harold februari 11, 2010 den 1:21 e m #

    Det är sant, ombyte förnöjer (sade bigamisten…).

    Och inte kan mitt råd till dig om att enbart satsa på web-upplagan av tidningen vara till hjälp!

    • gubben februari 11, 2010 den 1:51 e m #

      Ha ha! Nä, men tack ändå, bäste Skrivare!

Kommentera

